حضور زنان شاخص هالیوود در مستند تبعیض جنسیتی

    کد خبر :558057

اخیراً مستندی با حضور شاخص‌ترین زنان هنرپیشه هالیوود ساخته شده است که به انتقاد از ارائه تصویری کم‌فروغ و اشتباه از زن در سینمای هالیوود می‌پردازد.

مستند «این همه چیز را تغییر می‌دهد» با حضور مریل استریپ و دیگر زنان شاخص سینمای هالیوود با استقبال مواجه شد. در این مستند بسیاری از زنان هنرپیشه معروف هالیوودی از مشکلات تبعیض جنسیتی در آمریکا و به خوصو در صنعت سینمای هالیوود سخن می‌گویند.

مستند «این همه چیز را تغییر می‌دهد» به کارگردانی «تام دوناهو» محتوایی تفسیری و مصاحبه‌ای دارد و از مشاهیر زن هالیوودی همچون «جینا دِیویس»، «مریل استریپ»، «ناتالی پورتمن»، «تاراجی پی هَنسن»، «ریس ویترسپون»، «کِیت بلانشت»، «جیل سولوِی»، «شاندا ریمز»، «یارا شهیدی»، «خلو مورِتز»، «آماندلا استنبرگ»، «آلن آلدا»، «سندرا اوه»، «آنیتا هیل»، «جسیکا چَستن»، «رُز مک‌گاوِن»، «جود اَپِتا» و «روزاریو داوسن» در آن لب به سخن و گلایه از تبعیض جنسیتی گشوده‌اند.

این فیلم مستند بلند، پرده از لایه زیرین مشکلات و معضلاتی که گریبان صنعت سینما را گرفته برمی‌دارد و به مشکل نادیده گرفتن و معرفی نادرست زن در سینما می‌پردازد.

در خلال این فیلم به عوامل تاثیرگذار بر این تبعیض جنسیتی از جمله نیروهای سیستماتیک و ذکر دلایل تاریخی که باعث تقویت تبعیض جنسیتی شده و این معضل را در فرهنگ آمریکا نهادینه کرده، پرداخته می‌شود.

به گزارش فارس ،این فیلم تنها به ذکر معضلات نپرداخته و راهکارهایی برای ارتقاء جایگاه زن و پاک کردن تصویر نادرست از زن در سینما را ارائه می‌دهد و راه‌حل‌هایی برای خروج صنعت سینما از این معضل پیشنهاد می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید