کره شمالی: رویکرد آمریکا در قبال ایران «فریبکارانه» است

    کد خبر :557987

رسانه دولتی کره شمالی روز یکشنبه با انتقاد از اعمال فشار آمریکا به ایران همزمان با ارائه پیشنهاد مذاکره، نوشت واشنگتن در قبال تهران رویکردی «فریبکارانه» در پیش گرفته است.

دولت آمریکا هفته گذشته تنها چند روز پس از ارائه پیشنهاد مذاکره بدون قید و شرط و همزمان با سفر «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن به تهران، چند شرکت بزرگ فعال در صنعت پتروشیمی ایران را تحریم کرد.

خبرگزاری کره شمالی اعمال فشار همزمان با پیشنهاد مذاکره را «فریبکارانه» خوانده و اشاره کرده است که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز پیشنهاد واشنگتن برای گفت‌وگو را غیرواقعی توصیف کرده است.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی با اشاره به موضع‌گیری خبرگزاری کره شمالی علیه تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، آن را نشانگر ناخرسندی پیونگ‌یانگ از بن‌بست پیش‌آمده در مذاکرات با واشنگتن ارزیابی کرده است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تاکنون دو بار با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده، اما واشنگتن تاکنون از رفع تحریم‌ها علیه کره شمالی خودداری کرده و این مسئله را به خلع سلاح کامل اتمی پیونگ‌یانگ منوط کرده است. همین امر، مذاکرات میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن را با شکست مواجه کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید