تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تابستان‌ها تعطیل نشود

    کد خبر :557910

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به ضرورت تعلیم و تربیت تابستانی گفت: آموزش و پرورش نمی‌تواند در تابستان امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را رها کند و باید برنامه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد. برنامه‌های تابستانی اگرچه در قالب نشاط آورند اما باید ارتقابخش عرصه تربیتی باشد.

حجت‌الاسلام علی ذوعلم در نشست خبری خود با بیان اینکه به یک تحول در قواره برنامه درسی نیاز داریم گفت: درس قرآن، دینی و … باید کارآمد شوند، این شرط لازم است ولی کافی نیست. قواره‌ای که اکنون وجود دارد جامع و پاسخگوی نیازهای ما نیست.

وی افزود: اگر در مدرسه‌ای دانش آموز به علت الزام و اجبار مدیر نماز بخواند دیگر اسمش تربیت اسلامی نمی‌شود؛ حتی اگر در یک مدرسه این اتفاق بیافتد. اگر بخوبی در یک کلاس درس به دانش آموزان پاسخ مناسب برای سوالات داده نشود یعنی با اسلام واقعی زاویه دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه برخی الگوهای تربیتی کشورهای به ظاهر پیشرفته را واقعا پیشرفته نمی دانیم گفت: کارپذیری و منفعل تربیت کردن دانش آموزان، تربیت مطلوبی نیست.

وی با اشاره به مدارس خوب در سطح کشور که به بازآفرینی برخی الگوهای تربیتی مطلوب اهتمام می‌کنند گفت: این سازمان تحول به معنای واقعی را باید مدنظر داشته باشد و نیروی زبده برای طراحی دوره‌های تحصیلی در دستور کار ماست تا مدرسه محوری ثبات و کارآمدی داشته باشد و طوری نباشد که چراغ مدرسه محوری با تغییر مدیران کم فروغ یا پرفروغ شود. اصل مهم، تعلیم و تربیت است.

ذوعلم با بیان اینکه گلایه ما از مجموعه دستگاه‌های نظام این بوده و هست که چرا در عمل به آموزش و پرورش، این بخش مهم جامعه به اندازه‌ای که باید، توجه نمی‌شود اظهار کرد: اکنون اجحاف و کم توجهی به دستگاه تعلیم و تربیت وجود دارد. رهبری هرساله روی نقاط ضعف و قوت این دستگاه بدرستی دست می‌گذارند و بر آن تاکید می کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امروز خانواده‌ها نسبت به سال‌های گذشته برای تربیت آموزشی فرزندانشان دغدغه‌مندتر هستند و روی آن سرمایه‌گذاری گسترده‌تری دارند گفت: البته عملکرد کنونی دستگاه تعلیم و تربیت و زحمات معلمان قابل دفاع است اما در مجموع باید تعلیم و تربیت ارتقاء یابد.

وی با اشاره به ضرورت تعلیم و تربیت تابستانی گفت: آموزش و پرورش نمی‌تواند در تابستان امر تعلیم و تربیت دانش آموزان را رها کند و باید برنامه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد. برنامه‌های تابستانی اگرچه در قالب نشاط آورند اما باید ارتقاء بخش در عرصه تربیتی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید