«دانکرک» با حضور شاهزاده بریتانیا و کهنه سربازان جنگ جهانی رونمایی شد

    کد خبر :55777

شب گذشته مراسم افتتاحیه فیلم «دانکرک»، جدیدترین ساخته کریستوفر نولان در لندن برگزار شد.

به گزارش  خبرنگاران پویا، میدان لستر شهر لندن، دیشب میزبان مراسم افتتاحیه جدیدترین ساخته کریستوفر نولان، «دانکرک» بود. اثری در مورد نجات نیروهای انگلستان از ساحل دانکرک در جنگ جهانی دوم.

در این مراسم به جز بازیگران اصلی فیلم، کیلن مرفی، تام هاردی، سر کنت برانا، مارک رایلنس و هری استایلز، یک چهره سیاسی از خاندان سلطنتی بریتانیا هم حضور داشت. شاهزاده هری، پسر دوم ولیعهد فعلی بریتانیا چارلز و نوه ملکه الیزابت چهره شاخص افتتاحیه فیلم «دانکرک» بود. او بعد از ملاقات با عوامل و قبل از دیدن فیلم سراغ کهنه سربازان دانکرک رفت که مهمانان ویژه مراسم بودند. 13 نفر از سربازان دانکرک که اکنون در دهه دهم زندگی خودشان به سر می برند، در افتتاحیه فیلم حاضر شده بودند. مارک رایلنس یکی از بازیگران اصلی فیلم «دانکرک» که دو سال پیش به خاطر حضور در فیلم «پل جاسوس ها»ی استیون اسپیلبرگ موفق به بردن جایزه اسکار شده بود، پس از دیدار با یکی از این کهنه سربازان و شنیدن صحبت های او اشک ریخت. چیزی که سوژه بسیاری از خبرگزاری های جهان شد.

در حاشیه این مراسم، کریستوفر نولان از بازیگران فیلمش قدردانی کرد و گفت: «من معتقدم این یکی از بزرگ ترین تیم های بازیگری سینما است که در کنار هم قرار گرفته.» کارگردان «دانکرک» همین طور پیش از اکران فیلمش از کمپانی برادران وارنر تشکر کرد که به یک فیلم بریتانیایی، بودجه ای آمریکایی دادند. نولان همین طور به تقدیر از کهنه سربازان ارتش بریتانیا در دانکرک پرداخت. جالب این که به گزارش وراییتی تشویقی که برای کهنه سربازان از طرف مردم صورت گرفت، از تشویق خود فیلم بیشتر بود که برای یک مراسم بریتانیایی اصلا عجیب نیست.

کارگردان «در میان ستارگان» که گاهی انتخاب های عجیبی برای نقش های فیلم هایش می کند، این بار از هری استایلز، خواننده گروه وان دیرکشن به جای یکی از شخصی های اصلی فیلمش استفاده کرده. هر چند با توجه به سابقه بازی گرفتن از رابین ویلیامز، در یکی از معدود نقش های منفی کارنامه کاری این بازیگر در «بی خوابی»، استفاده از خواننده سرشناسی مثل دیوید بووی در فیلم «پرستیژ» و همین طور انتخاب یک بازیگر استرالیایی به نام هیث لجر در نقش جوکر، شاید هضم استفاده از هری استایلز آسان تر باشد. کارگردان سه گانه «شوالیه تاریکی» از بازی این خواننده تازه بازیگر شده هم تعریف و به نوعی آن را با بازی هیث لجر قیاس کرده است. نولان گفت: «من هیث لجر را برای نقش جوکر انتخاب کردم و ناگهان همه تعجب کردند. متوجه شدم که این مسئولیت من است که و باید پتانسیل های افراد را بر اساس کاری که تاکنون انجام نداده اند پیدا کنم. به خاطر این که چه مارک رایلنس را انتخاب کنید و چه هری استایلز، شما واقعا نمی خواهید آنها را برای نقش هایی انتخاب کنید که قبلا آن را انجام داده اند. شما می خواهید به مخاطب چیز متفاوتی را ارائه کنید.» وی همین طور با تحسین از بازی هری استایلز گفت که شهرت خواننده گروه وان دیرکشن هیچ تاثیری در انتخابش نداشته و نولان، استایلز را بر اساس مصاحبه هایی بسیار سخت انتخاب کرده است.

بعد از اولین نمایش «دانکرک» موج تحسین ها خیلی زود آغاز شد. ادگار رایت و ریان جانسون دو کارگردان جوان سینمای جهان که به ترتیب سابقه ساخت فیلم های «انتهای دنیا» و «لوپر» را در کارنامه کاریشان دارند، در صفحات توییتر خودشان ساخته جدید کریستوفر نولان را «یک شاهکار» و «یکی از بهترین های تاریخ» نامیدند. بیش از 1300 مخاطب مردمی هم در صفحه IMDb تا این لحظه نمره 9.8 را به فیلم داده اند. که البته این عدد با افزایش مخاطبینی که واقعا فیلم را دیده اند احتمالا پایین تر خواهد آمد.

دهمین ساخته کریستوفر نولان پس از «تعقیب»، «ممنتو»، «بی خوابی»، «پرستیژ»، سه گانه «شوالیه تاریکی»، «تلقین» و «در میان ستارگان»، از پنج روز دیگر برای عموم مردم در سینماهای جهان روی پرده می رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید