مدیرعامل انجمن صرع ایران:

۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به صرع در کشور/ دارو حرف اول را می‌زند

    کد خبر :557762

مدیرعامل انجمن صرع ایران، از دارو به عنوان درمان اصلی بیماران مبتلا به صرع نام برد و گفت: با توجه به سیاست وزارت بهداشت، سعی شده مواد اولیه داروهای خارجی وارد شده و در داخل تولید شود.

داریوش نسبی طهرانی، با عنوان این مطلب که تنها مسئله بیماران مبتلا به صرع دارو است، اظهار داشت: درمان اصلی بیماران مبتلا به صرع دارو است و از همین رو، دسترسی به دارو برای این بیماران، حرف اول را می‌زند.

وی با تاکید بر اهمیت در دسترس بودن دارو برای بیماران مبتلا به صرع، تصریح کرد: در بحث درمان بیماران مصروع، دو مسئله وجود دارد. نخست، اینکه دارو وجود داشته باشد و مسئله دوم، در دسترس بودن دارو است.

نسبی طهرانی ادامه داد: زمان دسترسی به دارو می‌تواند برای بیماران مصروع حیاتی و آسیب زننده باشد. یعنی اگر به موقع و در زمان کوتاه، به دارو دسترسی نداشته باشند، می‌تواند برای آنها خطرناک باشد.

به گزارش مهر ،مدیرعامل انجمن صرع ایران با عنوان این مطلب که برخی از داروهای خارجی کمیاب است، گفت: با توجه به سیاست وزارت بهداشت، سعی شده مواد اولیه داروهای خارجی وارد شده و در داخل تولید شود.

نسبی طهرانی با اشاره به وجود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به صرع در کشور، افزود: وابستگی این بیماران به دارو بالاست و نمی‌توان به یکباره داروی آنها را تغییر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید