جزئیاتی از دومین جشنواره مجسمه‌های برفی در توچال

    کد خبر :557552

دومین جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی در ایستگاه ۷ تله‌کابین توچال برگزار می‌شود. در حال حاضر دمای این منطقه در طول روز بین ۲ تا ۷ درجه سانتی‌گراد متغیر است.

ابوذر میرزایی مدیر روابط عمومی مجموعه تفریحی ورزشی تله‌کابین توچال که دومین جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی را در دو روز پایانی بهار برگزار خواهد کرد، درباره جزئیات این رویداد هنری  گفت: این رویداد با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۸ در پیست اسکی توچال (ایستگاه ۷ تله کابین) برگزار خواهد شد.

وی افزود: این رویداد در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود. در بخش غیررقابتی، هنرمندان و اساتید مجسمه‌سازی دانشگاه‌ حضور دارند و دعوت از آن‌ها بر عهده اداره‌کل هنرهای تجسمی است. اما ثبت‌نام از متقاضیان برای حضور در بخش رقابتی بر عهده مجموعه توچال است.

سارا قنبری کارشناس توسعه بازار مجموعه توچال که مسئولیت ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان را بر عهده دارد، در این باره گفت: تا کنون حدود ۳۰ هنرمند برای حضور در رویداد روزمه خود را ارسال کرده‌اند و مهلت ارسال تا ساعت ۲۴ فردا (یکشنبه ۲۶ خرداد) است. ممکن است این مهلت تا روز دوشنبه هم تمدید شود.

وی افزود: گروهی از کارشناسان از میان رزومه‌های ارسالی، هنرمندان را برای حضور در بخش رقابتی دعوت می‌کنند. در این بخش، به نفرات اول تا سوم به ترتیب جوایز نقدی یک تا ۳ میلیون تومانی اهداء خواهد شد.

قنبری ادامه داد: این جشنواره برای دو روز پیش‌بینی شده است، و محل برپایی آن بین هتل و دریاچه است. در روز نخست از ۹ صبح تا ساعت ۱۵ هنرمندان به خلق اولیه اثر خود می‌پردازند و در روز دوم جزئیات را روی مجسمه‌های برفی و یخی اجرا خواهند کرد. مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان، ساعت ۱۴ روز جمعه ۳۱ خرداد برگزار خواهد شد.

سعید اسلام‌زاده مدیرواحد ارتباطات و رسانه مرکز هنرهای تجسمی هم درباره دومین جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی در توچال و بخش غیررقابتی آن که بر عهده ارشاد است، به فارس گفت: حدود ۱۵ استاد و هنرمند برجسته مجسمه‌سازی را برای حضور در این رویداد دعوت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: داوری این رویداد بر عهده نرگس حریریان، رضا قره‌باغی و کوروش گلناری است و تلاش می‌کنیم معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این رویداد حضور یابد.

به گفته اسلام‌زاده، طی بازدیدی که از منطقه به عمل آمده، برف‌های قدیمی و زیرین ایستگاه ۷ توچال برای ساخت مجسمه مناسب است.

به گزارش فارس،علاقمندان برای شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند تا ساعت ۲۴ یکشنبه ۲۶ خرداد ماه با شماره تلفن ۲۴۸۷۵۰۰۰ داخلی ۲۴۰ و یا ۰۹۱۲۰۴۷۲۳۳۸ تماس بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید