اردوغان: در صورت ادامه حملات ارتش سوریه به پایگاه‌های نظامی ما در ادلب، ساکت نخواهیم ماند

    کد خبر :557368

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد، در صورت ادامه حملات نظام سوریه به ایست‌های بازرسی ترکیه در ادلب، آنکارا سکوت نخواهد کرد.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با این ادعا که “نظام سوریه دست به حملاتی با بمب‌های فسفری علیه غیرنظامیان می‌زند”، گفت که این اقدام نظام سوریه “جنایتی نابخشودنی است”.

وی در ادامه افزود: ما هرگز در برابر ادامه حملات نظام سوریه به ایست‌های بازرسی ترکیه در ادلب سکوت نخواهیم کرد.

اردوغان همچنین تصریح کرد: حملات به ایست بازرسی در استان ادلب چندین زخمی برجای گذاشته است اما نیروهای ترکیه کاری کردند که طرف مقابل هزینه سنگینی بپردازد.

وزارت دفاع ترکیه روز پنجشنبه از زخمی شدن سه تن از سربازان این کشور در پی حمله به یکی از ایست‌های بازرسی وابسته به ترکیه در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد.

از سوی دیگر، استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: ۲۳۱ تن در درگیری‌های شمال غرب سوریه کشته شده‌اند و بیش از ۳۰۰ هزار تن دیگر به سمت مرزهای این کشور با ترکیه فرار کرده‌اند.

دوجاریک همچنین تصریح کرد: ما همپنان نسبت به پیامدهای انسانی گسترده ناشی از اقدامات متجاوزانه در منطقه کاهش تنش در شمال غرب سوریه به ویژه در شمال حماة و جنوب ادلب نگران هستیم.

وی در ادامه افزود: بیش از ۳۰۰ هزار تن به سمت مرزها با ترکیه فرار کرده‌اند و اردوگاه آوارگان پر شده است و افراد بسیاری مجبور شده‌اند در مزرعه‌ها در فضای باز یا زیر درختان بمانند.

اورسولا مولر، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی در ۲۸ ماه مه گفت که حملات هوایی در شمال غرب سوریه طی ماه مه منجر به کشته شدن ۱۶۰ تن و آواره شدن ۲۷۰ هزار تن دیگر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید