تغییرات جدید در تئاتر شهر/ اقدامات فوری برای حفظ امنیت مجموعه

    کد خبر :557325

همزمان با تداوم عملیات نوسازی تکنولوژی صحنه‌ای تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر، جایگاه تماشاگران تالار چهارسو نیز به صندلی های نو مجهز شد.

آموزش و پژوهش مجموعه تئاتر شهر، همزمان با شروع عملیات بازسازی ماشینری تالار اصلی مجموعه تئاترشهر جایگاه تماشاگران تالار چهارسو با افزایش ۱۱ نفری ظرفیت ، نوسازی و آماده ی بهره برداری قرار گرفت.

طبق هماهنگی و برنامه ریزی‌های انجام شده از زمان شروع به کار سعید اسدی در تیر ماه ۱۳۹۷ ، صندلی‌های فرسوده تالار چهارسو پس از زیرسازی و تصحیح ارتفاع به صورت کامل نوسازی شد.

جایگاه تماشاگران تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر پیش از نصب صندلی های جدید تنها گنجایش ۱۲۲ تماشاگر را داشت، اما در جریان ِ بازسازی و نوسازی جایگاه تماشاگران بدون کاهش فضای صحنه ، ظرفیت این تالار به ۱۳۳ نفر رسید. قرار است تالار چهارسو در روز ۲ تیر ماه با اجرای جدیدی از محمد رضایی راد با عنوان «فرشته تاریخ» میزبان تمامی علاقه مندان باشد.

علاوه بر این، در پی تشدید آشفتگی محیط فیزیکی پیرامون تئاتر شهر ، مدیریت این مجموعه از سال گذشته اقدامات گسترده‌ای را از مسیر رایزنی با نهادها و مقامات مسئول انجام داد و حتی در ماه قبل در قالب نامه ای به مدیرکل هنرهای نمایشی نسبت به وقوع حوادث غیرقابل جبران هشدار داد. امری که در یکی از نمونه‌های خود چند روز قبل در قالب تیراندازی میان دست فروشان حاشیه ی این مجموعه خود را آشکار کرد که انعکاس فراوانی در فضای رسانه‌ای و اجتماعی کشور داشت. در همین رابطه سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر با فرماندار تهران، مدیران شهرداری و تعدادی از مقامات بلند پایه ی انتظامی دیدار و ضمن دیدار و گفت و گو با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایشان خواست مشکلات مجموعه را به سمع عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و پیروز حناچی شهردار تهران برساند.

سعید اسدی همچنین در دیدار با عیسی فرهادی فرماندار تهران ضمن ابراز نگرانی از شرایطی که طی ماه‌های اخیر در محیط پیرامونی مجموعه تئاتر شهر اتفاق افتاده است به طرح موضوعاتی چون محصور کردن فضای مجموعه تئاتر شهر، پاکسازی محیط این مجموعه از افراد نابهنجار و ایمن سازی مضاعف و جمع آوری دستفروشان را خواستار شد.

همچنین مدیر مجموعه تئاتر شهر روز گذشته با سرهنگ قاسم زاده رییس کلانتری، سرهنگ باقری معاون اطلاعات کلانتری ، سرهنگ کرمی سرکلانتر کلانتری جامی، طاهری شهردار ناحیه ۱ و مهندس خرد معاون خدمات شهری منطقه ۱۱ شهرداری تهران جلساتی را برگزار کرد.

در این جلسات به راه‌های عملی دست یابی به آرامشی پایدار پیرامون تئاتر شهر پرداخته و مقرر شد علاوه بر برنامه ریزی راهبردی جهت حذف آسیب‌ها در این محیط، اقدامات عملی و فوری نیز جهت بالا بردن امنیت و حفظ حریم مجموعه صورت پذیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید