کیفیت داروهای تولید داخل مناسب است/در بسته‌بندی ضعیف هستیم

    کد خبر :557025

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کیفیت داروهای تولید داخل مناسب است، گفت: در زمینه کیفیت بسته‌بندی دچار ضعف هستیم.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص تغییرات وزیر بهداشت در سازمان غذا و دارو و ایجاد قرارگاه در این سازمان توضیح داد: معمولاً جابجایی‌ها با هدف بهتر شدن شرایط رخ می‌دهد و امیدواریم با این تغییرات، نظارت در حوزه دارو و رفع مشکلات بیشتر شود.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: تقویت تولید داخل، افزایش اثربخشی داروهای داخلی ازجمله مواردی است که باید در دستورکار قرارگاه قرار گیرد تا بتوانیم وابستگی دارویی کشور به خارج را کاهش دهیم.

شهریاری تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌ کیفیت داروهای تولید داخل مناسب است و عموم آنها از اثربخشی مناسبی برخوردارند. اگر این گونه نبود اجازه تولید و استفاده از آنها داده نمی‌شد.

به گزارش فارس ،رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که در برخی مواقع مشاهده می‌کنیم که پزشکان به بیماران توصیه می‌کنند که از داروهای خارجی استفاده کنند، گفت: این موضوع در حالی رخ می‌دهد که مواد اولیه داروهای ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار بوده و در مواقعی نیز این مواد از خارج از کشور تهیه می‌شود.

وی با اشاره به موضوع صادرات دارو به خارج از کشور توضیح داد: بسیاری از داروهای ما قابلیت رقابت با برندهای خارجی را دارند، اما متأسفانه ما در زمینه کیفیت بسته‌بندی دچار ضعف هستیم و باید به این موضوع توجه بیشتری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید