عضویت صدها پلیس آمریکایی در گروه‌های نژادپرست و ضداسلامی فیس بوک

    کد خبر :556988

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد صدها افسر پلیس فعال و بازنشسته در آمریکا و همین طور کارمندان قضائی این کشور در گروه‌های خصوصی ضداسلامی، خشونت گرا و نژادپرست فیس بوک عضویت دارند.

بررسی که در این زمینه توسط سازمان خبری ریویل به سفارش مرکز گزارش‌های تحقیقاتی ایالات متحده انجام شده، نشان می‌دهد کارکنان بیش از ۵۰ اداره پلیس و مرکز قضائی در آمریکا در این گروه‌های تندروی فیس بوکی عضویت داشته اند.

هنوز مشخص نیست عضویت در گروه‌های ضداسلامی، نژادپرست و خشونت گرا در فیس بوک چه تأثیری بر رفتار و عملکرد پلیس و قوه قضائیه امریکا گذاشته و تحقیقات در این زمینه در جریان است. به دنبال افشای این موضوع فعلاً تنها یک افسر پلیس به جرم نقض قوانین و مشارکت در گروه‌های تندرو اخراج شده است.

اسامی برخی از این گروه‌ها نیز در نوع خود جالب توجه است. از جمله این اسامی می‌توان به ” زندگی سفیدپوست هاست که اهمیت دارد” و ” گروه مخفی مرگ بر اسلام ” اشاره کرد.

برخی از گروه‌های یادشده تابدان حد تندرو و خشونت طلب بوده اند که حتی از تحرکات شبه نظامی و خشن بر علیه دولت آمریکا نیز حمایت می‌کردند که از جمله آنها می‌توان به گروهی موسوم به حافظان سوگند اشاره کرد. افراد عضو این گروه‌ها متغیر بوده و از ۱۵۰ تا ۴۰۰ نفر را در بر می گرفته اند.

نگران‌کننده‌ترین موضوع در این زمینه آن است که تمامی این گروه‌ها توسط افسران پلیس فعال یا بازنشسته تأسیس شده اند و آنان همکاران خود را به عضویت در این گروه‌ها تشویق می کرده اند. اعضای این گروه‌ها از پلیس‌های نقاط دور افتاده روستایی تا نیروهای پلیس در نیویورک و لس آنجلس را شامل می‌شوند. در این میان فیس بوک هم برای مقابله با این گروه‌های افراطی و مسدودکردن آنها تحرک خاصی نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید