هماهنگی های منطقه ای برای طیف فرکانس انجام شد

    کد خبر :556842

نمایندگان رگولاتوری ۸ کشور از آسیا و اقیانوسیه درباره مدیریت بهینه طیف فرکانس با هدف استفاده کارآمد از فضای فرکانسی تکنولوژیهای جدید مانند اینترنت اشیا و ۵G ، در تهران تفاهم کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از رگولاتوری، نشست کارگروه طیف شورای رگولاتوری‌های جنوب آسیا و اقیانوسیه (SATRC) با حضور نمایندگان کشورهای ایران، افغانستان، بنگلادش، بوتان، پاکستان، هندوستان، مالدیو و نپال به میزبانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تهران برگزار شد.

ارزیابی شیوه‌های فعلی در مدیریت طیف و توسعه نقشه راه طیف، هماهنگی فرکانسی بین مرزی و انعقاد موافقتنامه، شناسایی باندهای فرکانسی جدید برای اینترنت اشیا (IOT) با توجه به فناوری‌های دسترسی جدید برای IOT و ارائه تجربیات ایران در زمینه IOT از موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

نسترن محسنی معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این نشست با تاکید بر اینکه کسب دستاوردهای بیشتر در گرو هماهنگی منطقه‌ای است، گفت: استفاده از فناوری‌های حوزه ICT، در صورت هماهنگی و ایجاد توازن بین کشورهای منطقه‌ای و جهان، دستاوردهای بیشتری را از نظر اقتصادی و اجتماعی ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: مدیریت بهینه طیف برای استفاده کارآمد از فناوری‌های نوین مانند ۵G و IOT بسیار اهمیت دارد. بر همین اساس در قالب شورای رگولاتوری‌های آسیا و اقیانوسیه ضرورت دارد بیش از گذشته تجربه‌هایمان را در این نشست‌ها به اشتراک گذاشته و در مسیر ایجاد هم‌افزایی بیشتر گام برداریم.

محسنی افزود: شواهد نشان می‌دهد تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و فناوری اطلاعات در منطقه آسیا و اقیانوسیه متقاضی زیادی داشته و با سرعت بالایی رشد می‌کند، این منطقه، منطقه خاصی است و چنانچه به‌عنوان رگولاتور با اطلاع دقیق‌تر و کارآمدی بیشتر در این حوزه متمرکز شویم، تمامی کشورهای منطقه از دستاوردهای بهینه آن بهره‌مند می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید