نایب رئیس مجلس شورای اسلامی

عدالت به معنی دریافت خدمات رایگان توسط تمامی مردم نیست

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۵۴
    کد خبر :556517

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت برقراری عدالت در حوزه بهداشت و درمان، گفت: اگر به پولدار و فقیر به یک چشم نگاه کنیم، ندارها امکان دریافت خدمات مناسب و رایگان را نخواهند داشت، عدالت حکم می‌کند که پولدار هزینه پرداخت و فقیر خدمات رایگان دریافت کند. عدالت به معنی دریافت خدمات رایگان توسط تمامی مردم نیست.

مسعود پزشکیان در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی ام اس با بیان این مطلب اظهار کرد: مجلس قانون‌گذاری لازم را در خصوص تأمین هزینه‌های دارویی بیماران خاص انجام داده است. تصور می‌کنم اگر کمی منابع بهداشت و درمان را مدیریت کنیم، می‌توانیم پاسخگوی مشکلات بودجه‌ای این حوزه باشیم.

وی افزود: طبق قانون مصوب مجلس، ۱۰ درصد خالص هدفمندی یارانه‌ها که امروزه ارزش ریالی آن حدود هفت هزار میلیارد تومان است، باید به بیماران خاص اختصاص داده شود، اما دولت بخش بسیار کمی از این مصوبه را اجرایی کرده است. اکنون هم گفته شده است یک درصد ارزش افزوده به این بیماران اختصاص داده شود که این ارتباطی به درآمد دولت ندارد و حدود پنج هزار میلیارد تومان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم اجرای طرح پزشک خانواده بیان کرد: اجرای به موقع این طرح به شناسایی به هنگام، بیماری‌ها در خانواده‌ها کمک می‌کرد، اگر این طرح اجرا شود، خدماتی که پزشکان باید به بیماران ارائه دهند نیز مشخص و با خاطیان برخورد می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت مدیریت منابع مالی دولت، خاطرنشان کرد: در زمان وزارت آقای هاشمی اعلام کردیم با روشی که در پیش گرفته‌اند، کل پول دولت را هم که به حوزه بهداشت و درمان اختصاص دهیم، جوابگو نخواهد بود. پول دولت باید مدیریت شود.

به گزارش ایسنا، وی در پایان بر ضرورت کمک گرفتن از مردم علاوه بر همراهی دولت برای کمک به بیماران خاص تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید