اروپا نمی‌تواند از ایران طلبکار باشد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۱۴
    کد خبر :556386

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپایی‌ها در عمل به برجام کم کاری کردند و امروز در جایگاهی نیستند که از ایران طلبکار باشند.

علاءالدین بروجردی در گفتگو با مهر با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آلمان به ایران گفت: وزیر امور خارجه آلمان باید در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان منطقی‌تر صحبت می‌کرد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صحبت‌های وزیر امور خارجه آلمان یکسویه بود. هایکوماس باید این شناخت را از جمهوری اسلامی می‌داشت که ایران جای انتقال پیام آنها نیست.

وی تصریح کرد: ما معترض اروپایی‌ها هستیم، اروپایی‌ها کم کاری کردند و به تعهدات خود عمل ننمودند، اروپا در جایگاهی قرار ندارد که از ایران طلبکار باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی از غربی‌ها طلبکار است و ما امیدواریم اروپا بتواند بدهی خود را در عرصه تعهدات برجامی به ایران پرداخت کنند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزیر امور خارجه آلمان نقطه نظرات دو کشور انگلستان و فرانسه در مورد برجام را نیز به ایران منتقل کرد، طبیعی است که زمانی که وزیر امور خارجه آلمان به عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ایران سفر می‌کند پیام سایر اعضای اتحادیه اروپا را نیز به ایران منتقل کند.

وی تأکید کرد: وزیر امور خارجه کشورمان و سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخ‌های قاطعی به اظهارات وزیر امور خارجه آلمان دادند، در صورتی که اروپا به تعهدات خود عمل نکند گام‌های بعدی ایران در خصوص برجام اعمال و اعلام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید