زمزمه‌های ورود دستگاه قضایی به موضوع فضای سبز کاخ مروارید

    کد خبر :556175

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: اگر مقاومتی در برابر خواست و اراده شورای شهر و شهرداری برای اصلاح وضعیت فضای سبز کاخ مروارید وجود داشته باشد حتماً اقدامات قضایی لازم انجام می‌شود.

پیمان بضاعتی پور اظهار کرد: پنج میلیارد تومان اعتبار از سوی مدیریت شهری برای بهسازی و مناسب‌سازی ۲۷ هکتار محوطه درونی کاخ مروارید اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون جلسات مختلفی برای ساماندهی وضعیت فضای سبز محوطه کاخ مروارید برگزار و نقطه نظرات کارشناسان میراث فرهنگی نیز در این خصوص احصاء شده است.

وی افزود: طرح نهایی در این خصوص آماده و به سازمان میراث فرهنگی ارسال شده و این سازمان طی یک ماه گذشته در حال بررسی این طرح بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با نشستی که با مدیرکل میراث فرهنگی البرز برگزار شد، مقرر شد نهایتاً تا اوایل هفته آینده تکلیف این طرح مشخص شود چون در غیر این صورت ناچاریم از طریق مقامات قضائی در این خصوص وارد عمل شویم.

بضاعتی‌پور اظهار کرد: در صورت اجبار و با هماهنگی مقامات قضائی، سازمان سیما و منظر برای حفاظت و صیانت از فضای سبز و نجات درختان این کاخ ورود می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج توضیح داد: ما اصلاً با بناهای تاریخی داخل کاخ مروارید کاری نداریم چون در این حوزه متخصص نیستیم ولی به شدت پیگیر وضعیت فضای سبز محوطه این کاخ تاریخی هستیم.

وی افزود: فضای سبز این کاخ فضای عمومی و ریه تنفسی آن منطقه است و همه شهروندان باید از مزایای مثبت زیست محیطی این مجموعه استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید