انگلیس رئیس سابق حزب متحده پاکستان را به قید ضمانت آزاد کرد

    کد خبر :556134

دولت انگلیس که با درخواست اسلام آباد ۲ روز پیش رئیس سابق حزب متحده را به جرم سخنرانی‌های تفرقه انگیز دستگیر کرده بود با آزادی او به قید ضمانت موافقت کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از اکسپرس نیوز، پلیس انگلیس پس از یک بازداشت 30 ساعته «الطاف حسین» رئیس سابق حزب متحده پاکستان را به قید ضمانت آزاد کرد.

گزارش‌ها حاکی است طی این مدت از الطاف حسین بازجویی به عمل آمده و اظهارات متهم در خصوص سخنرانی‌هایش علیه امنیت ملی پاکستان ثبت شد.

قرار است دولتمردان انگلیسی گزارش کامل سخنان الطاف حسین و اظهارات او در بازجویی‌ها را به دولت‌مردان اسلام آباد ارائه کنند.

از آنجا که الطاف حسین شهروند انگلیس تلقی می‌شود اسلام آباد در راس نمی‌تواند اقدامی علیه او صورت دهد ولی اتهاماتی چون قتل، پول شویی و مدیریت حملات تروریستی علیه الطاف حسین وجود دارد.

سرکرده سابق حزب متحده در ناآرامی سال‌های گذشته شهر کراچی نیز نقش اساسی ایفا می‌کرد و طرفداران این حزب در بسیاری از جرائم خیابانی نیز نقش داشته‌اند.

آتش زدن یک کارخانه نساجی که باعث مرگ حدود 200 کارگر شد یکی از حوادثی است که توسط کارمندان حزب متحده رقم خورده است.

از سال گذشته مسئولین حزب متحده با اعلام برائت از الطاف حسین رسما او را عزل کرده و یک حزب جدید در شهر کراچی ایجاد کردند.

عملیات های ضد تروریستی ارتش پاکستان و دستگیری هزاران نفر از کارمندان حزب متحده نیز امنیت شهر کراچی را تاحد مطلوبی بالا برده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید