برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه برای اشتغال روستایی

    کد خبر :555805

استاندار تهران با تاکید به لزوم ارائه آموزش‌های فنی نوین و به روز به جوانان روستایی گفت‌: قطعا با ارائه چنین آموزش‌هایی می‌توان جذابیت ماندگاری را برای جوانان روستایی فراهم کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در سی و دومین نشست فصلی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور ، گفت‌: محور اصلی اشتغال و توسعه روستاها هستند، بر این اساس دولت در محور توسعه روستایی اقدامات خوبی را انجام داده است. نقاط قوت و مثبتی در روستاها وجود دارد و نیروی انسانی بالقوه خوبی در روستاهای کشور دیده می‌شود. تولید محور بودن روستاها باید به شکل جدی مدنظر قرار گیرد. در حقیقت در اقتصاد کشورهای جهان سوم کشاورزی نقش بسیار زیادی را ایفا می‌کند که مبنا و بستر آن روستاها هستند.

وی خاطر نشان کرد: نقش زنان در حوزه تولید روستاها و امکانات گسترده در روستاها مزیت و ارزش افزوده‌ای در اختیار ما می‌گذارد که باید با برنامه‌ریزی مدون به آنها بپردازیم، اما امروز با چه روستاهایی مواجه هستیم؟ روستاهایی که از سکنه خالی شده‌اند در حالی که برای ایجاد زیر ساخت در آنها زحمات زیادی کشیده شده است اما شاهد خیل مهاجرت از آنها به سمت شهرها هستیم.

وی تاکید کرد: باید در برنامه توسعه روستایی سه کار در دستور کار قرار گیرد که نخستین آن توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های روستاهای کشور است. در حقیقت جوانان فارغ التحصیلی در روستاها وجود دارند که به عنوان یک ظرفیت باید زمینه ماندگاری این افراد در روستاها را فراهم کرد. باید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هدفمند شوند. در حقیقت نمی‌توان با آموزش های ۲۰ سال گذشته امروز جوانان روستاها را توانمند کرد. باید آموزش‌ها در حوزه های استارتاپ‌ها و حوزه‌های نوین گردشگری به جوانان روستایی ارائه شود.

استاندار تهران ادامه‌ داد: کل اعتبارات عمرانی تهران ۲۵۰ میلیارد تومان است، اما ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری ها و روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری اختصاص پیدا کرده است. هدایت و برنامه‌ریزی و مدیریت باعث می‌شود که این اعتبارات به درستی هزینه شوند.

به گزارش فارس،وی در بخش پایانی از صحبت‌های خود افزود: چه روستاهایی که دهیار دارند و چه آنهایی که فاقد دهیار هستند مدیر روستایی می‌تواند آنها را با اعتبارات موجود به خوبی مدیریت کنند. همچنین برداشت یک و نیم میلیارد دلاری از صندوق توسعه کشور برای اشتغال روستایی فرصت بسیار مناسبی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در حقیقت در استان تهران ۸۱۴ هزار جمعیت روستایی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند، تسهیلاتی که در مناطق مرزی با بهره‌ای چهار درصد و در سایر مناطق با بهره شش درصدی ارائه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید