انتشار یک ویدئوی جعلی زاکربرگ در اینستاگرام

    کد خبر :555664

یک ویدئوی جعلی تولید شده در مورد مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک از حدود یک هفته پیش در شبکه اجتماعی اینستاگرام ارسال شده، اما مدیران این سایت قصد حذف آن را ندارند.

ویدئوی یادشده با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده و در شرایطی که انتظار می رفت اینستاگرام ویدئوی مذکور را به سرعت حذف کند، سخنگوی فیس بوک که مالکیت اینستاگرام را در اختیار دارد اعلام کرد این ویدئو از اینستاگرام حذف نمی شود. وی افزوده که در صورتی که ویدئوی یادشده توسط عده زیادی از کاربران به عنوان محتوای نامناسب و دروغین علامت گذاری شود، برای بررسی و فیلترشدن آن اقدام می شود.

در ویدئوی یادشده که توسط کاربری به نام بیل پوسترز منتشر شده مارک زاکربرگ در برابر دوربین نشسته و می گوید: یک لحظه تصور کنید فردی که کنترل کامل داده های سرقت شده میلیاردها نفر را در اختیار دارد، کنترل رازها، زندگی و آینده آنها را هم در اختیار دارد و کسی که این داده ها را در کنترل دارد، آینده را کنترل می کند. در زیرنویس این ویدئو هم عبارت ” زاکربرگ: ما شفافیت تبلیغاتی خود را افزایش می دهیم / اعلام اقدامات جدید برای حفاظت از انتخابات” درج شده است.

البته باید توجه داشت که تشخیص جعلی بودن این ویدئو چندان دشوار نیست.

صدای زاکربرگ در ویدئوی یادشده چندان طبیعی نیست و بیشتر ماشینی و رباتیک به نظر می رسد. این کلیپ با دستکاری کلیپ دیگری درست شده که مربوط به سال ۲۰۱۷ است و در آن زاکربرگ در مورد دخالت های روسیه در فیس بوک صحبت می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید