ترامپ: نامه جدیدی از رهبر کره‌شمالی دریافت کردم

    کد خبر :555624

در بحبوحه بن‌بست مذاکرات اتمی، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که نامه «زیبایی» را از جانب رهبر کره شمالی دریافت کرده است.

به گزارش بازتاب، به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا این نامه را «بسیار گرم» و «بسیار زیبا» توصیف و تاکید کرد: مطمئن است دو طرف نهایتا می‌توانند به توافقی دست یابند.

ترامپ همزمان با خروج از کاخ سفید برای سفر به ایالت آیووا به خبرنگاران گفت: ما روابط بسیار خوبی با یکدیگر داریم. نشست دیگری ممکن است برگزار شود. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سر حرف‌های خود ایستاده و این مساله برای من بسیار حائز اهمیت است.

ترامپ قرار است اواخر ماه جاری میلادی به آسیا سفر کند. وی در نشست گروه ۲۰ در ژاپن شرکت خواهد کرد و با مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی دیدار می‌کند.

پس از آنکه دومین نشست ترامپ و کیم اوایل سال جاری میلادی به صورت ناگهانی و بدون دستیابی به یک توافق نهایی پایان یافت، مذاکرات در خصوص خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره متوقف شد.

در این بازه زمانی کره شمالی آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد را از سرگرفته و سبب شده تا برای متحدان این سوال پیش بیاید که آیا کیم تمایل به مشارکت مجدد در مذاکرات خلع تسلیحات اتمی با آمریکا دارد یا خیر.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و متحدان این کشور اعلام کردند که آزمایش موشک‌های کوتاه‌برد نقض یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود اما ترامپ علنا اعلام کرده که از این آزمایش‌ها ناراحت نشده است.

ترامپ بارها کیم جونگ اون را تحسین، او را مردی بسیار باهوش توصیف و به روابط شخصی‌شان افتخار کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید