دیدار سیسی با رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا

    کد خبر :555606

رئیس جمهوری مصر با رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بازتاب، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌ الیوم، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر با ژنرال کنت مکنزی، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

در همین راستا، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که سیسی در جریان این دیدار بر اهمیت روابط استراتژیک مداوم میان مصر و آمریکا به ویژه همکاری نظامی میان دو کشور جهت مقابله با چالش‌های کنونی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، تاکید کرد. رئیس جمهوری مصر همچنین در جریان این دیدار به بررسی تلاش‌های کنونی کشورش در راستای مبارزه با تروریسم در تمامی محورها و مسیرهای استراتژیک پرداخت.

راضی تصریح کرد: این ژنرال آمریکایی ضمن ابراز خرسندی از تقویت و تحکیم روابط نظامی میان قاهره و واشنگتن بر تمایل کشورش برای تداوم توسعه روابط و همکاری با مصر و تقویت آن در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

مکنزی همچنین تلاش‌های قاهره در راستای مقابله با تروریسم و نقش محوری مصر در منطقه و نیز تلاش‌هایش با هدف برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای را ستود.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر خاطرنشان کرد: سیسی و مکنزی در جریان این دیدار در خصوص نتایج مذاکرات اخیر کمیته همکاری نظامی میان دو کشور در ماه مارس در واشنگتن به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

رئیس جمهوری مصر و این ژنرال آمریکایی همچنین پیرامون مسائل مختلف امور استراتژیک از جمله مبارزه با تروریسم، امنیت مرزی، دریایی و همکاری امنیتی که پایبندی دو کشور به همکاری دوجانبه و رایزنی بر اساس اولویت‌های مشترک را نشان می‌دهد، گفت‌وگو کردند.

در این دیدار فرمانده کل نیروهای مسلح، وزیر دفاع و تولیدات جنگی مصر و همچنین کاردار سفارت آمریکا در قاهره حضور داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید