استون مارتین DB4 GT زاگاتو بازتولید می‌شود

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴
    کد خبر :555492

استون مارتین خودرو مسابقه‌ای کلاسیک DB4 GT زاگاتو را که متعلق به دهه ۶۰ میلادی است، در تعداد ۱۹ دستگاه بازتولید خواهد کرد.

استون مارتین DB4 GT زاگاتو یکی از خودروهای مسابقه‌ای بسیار کمیاب دهه ۶۰ میلادی محسوب می‌شود؛ اما عاشقان موتوراسپرت و خودروهای کلاسیک می‌دانند که این مدل چیزی فراتر از یک خودروی کمیاب است. با بهره‌گیری از بدنه‌ی سبک‌وزن آلومینیومی و پیشرانه‌ی ۳.۷ لیتری ۶ سیلندر، DB4 GT زاگاتو به‌همان اندازه که زیبا بود، سریع هم بود.

تنها ۱۹ دستگاه از این خودرو در دهه ۶۰ میلادی تولید شد؛ اما استون مارتین در جدید‌ترین برنامه‌ی تولید دوباره‌ی خودروهای کلاسیک خود، ۱۹ نمونه‌ی دیگر از DB4 GT زاگاتو را تولید خواهد کرد. اولین خودروی تولیدی از سری جدید DB4 GT، در مسابقه‌ی ۲۴ ساعته لمان در تاریخ ۱۵ و ۱۶ ژوئن معرفی خواهد شد.

سری جدید خودروهای استون مارتین DB4 GT زاگاتو از همه نظر با نمونه‌های اصلی دهه ۶۰ هم‌خوانی دارند. این سری خودروها در کارخانه‌ی میراث استون مارتین در باکینگهام‌شایر انگلستان و از ترکیب فناوری مدرن و هنر دست ساخته می‌شوند. به‌طور مثال، ریشه اصلی طراحی بدنه به فناوری مدرن باز می‌گردد؛ اما در تولید آن، از همان روش سنتی مهندسان و طراحان دهه ۶۰ میلادی استفاده‌شده است.

زیر پوست بدنه، شاسی لوله‌ای سبک‌وزن قرار‌گرفته و از آن‌جایی که DB4 GT زاگاتو یک خودروی مسابقه‌ای است، رول‌کیج سازگار با قوانین فدراسیون جهانی FIA هم در داخل کابین نصب‌ شده است؛ اما تمامی جزئیات به‌کاررفته در سری جدید خودروها همانند خودروهای اصلی نیستند.

به‌طور مثال، صندلی‌های چرمی از ساختار فیبرکربنی بهره می‌برند. بزرگ‌ترین تغییرات زیر کاپوت خودرو صورت گرفته و اکنون پیشرانه‌ی ۴.۷ لیتری ساخته‌شده بر پایه‌ی پیشرانه‌ی ۳.۷ لیتری اصلی، ۳۹۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال قدرت هم به‌وسیله‌ی جعبه‌دنده‌ی ۴ سرعته به چرخ‌های عقب انجام می‌گیرد.

DB4 GT زاگاتو عضو جدید از خانواده‌ی خودروهای کلاسیک احیاشده استون مارتین است که درکنار ۲۵ دستگاه از خودروی نمادین DB4 GT در سال ۲۰۱۶ قرار می‌گیرد. خودروی استون مارتین DB5 در فیلم گلد‌فینگر جیمزباند هم در دست تولید است و احتمالا تا اوایل سال ۲۰۲۰ به‌بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده، اولین نمونه‌های استون مارتین DB4 GT زاگاتو تا اواخر سال جاری میلادی به مشتریان تحویل داده می‌شود؛ اما تملک یکی از خودروهای کم‌یاب بازتولید‌شده توسط استون مارتین ارزان نخواهد بود. شرکت استون مارتین برای هرکدام از نمونه‌های DB4 GT زاگاتو، قیمت ۶ میلیون پوند معادل ۷.۶ میلیون دلار را درنظر گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید