هنرمندان تجسمی مشاوران کمیسیون فرهنگی می‌شوند

    کد خبر :55531

حجت‌الاسلام احمد مازنی گفت: من معتقدم باید ارتباط کمیسیون فرهنگی و نمایندگان و اعضای انجمن‌های مختلف هنری به خصوص هنر تجسمی بیش از پیش باشد چرا که زمانی که مشکلات این عزیزان را شنیدم؛ اعتقاد دارم که این عدم رضایت و مشکلات هنرمندان بر فضای کلی جامعه اثر می‌گذارد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام احمد مازنی (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی) که روز دوشنبه ۱۹ تیرماه با اعضا و رؤسای هیئت‌مدیره انجمن‌های مختلف هنر تجسمی در موزه هنرهای معاصر دیدار کرد، گفت: بعد از بازدید از گنجینه موزه و بررسی اسناد خرید آثار موزه به همراه جمعی از نمایندگان مجلس دهم قرار شد که جلسه‌ای نیز با هنرمندان حوزه تجسمی در محل موزه برگزار کنیم که نظرات، انتقاد‌ها و صحبت‌های این عزیزان را نیز بشنویم تا در جمع‌بندی نهایی تحقیقاتمان بتوانیم از آن استفاده کنیم.

او ادامه داد: علیرغم اینکه قرار بود پیرامون مسائل ارسال گنجینه صحبت‌هایی را مطرح کنیم اما این جلسه به طرح موضوعات گسترده‌ای مثل مشکلات انجمن‌های مختلف هنر تجسمی و وضعیت نابه‌سامان تامین بودجه این انجمن‌ها و برخی مسائل مثل مشکلات برگزاری بی‌ینال‌ها و رویدادهای هنری در این حوزه انجامید.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من معتقدم باید ارتباط کمیسیون فرهنگی و نمایندگان و اعضای انجمن‌های مختلف هنری به خصوص هنر تجسمی بیش از پیش باشد چرا که زمانی که مشکلات این عزیزان را شنیدم؛ اعتقاد دارم که این عدم رضایت و مشکلات هنرمندان بر فضای کلی جامعه اثر می‌گذارد.

مازنی گفت: مجلس آمادگی دارد در دو حوزه مختلف با هنرمندان عرصه تجسمی همکاری ویژه داشته باشد. به واقع ما به این هنرمندان اعلام کردیم که در اتاق اعضای کمیسیون به روی همه انجمن‌ها باز است و ما استقبال می‌کنیم که هم به عنوان مشاور رسمی و هم غیر رسمی از حضور آن‌ها استفاده کنیم.

رییس کمیته فرهنگ، هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید از ظرفیت‌های این هنرمندان در نوشتن قوانین مربوط به حوزه‌های مختلف کاری این افراد استفاده کنیم، چرا که به نظر می‌رسد نگاه تخصصی این افراد برای نوشته شدن قوانین اهمیت دارد. متأسفانه قوانین و مقررات مربوط به این صنوف نقائص قانونی فراوانی دارد که یک بازنگری عمده را می‌طلبد و به نظر من هیچ‌کس جز خود این هنرمندان نمی‌توانند در رفع این نقائص به ما کمک کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: من در این نشست پیشنهاد کردم که هر کدام از انجمن‌ها خودشان بازنگری را در اساس‌نامه انجمن‌هایشان داشته باشند و بعد این پیشنهاد‌ها را به صورت مکتوب به ما بدهند تا ما در مجلس آن را مطرح کنیم.

مازنی گفت: ما مشتاقیم که به تدریج جلساتی به صورت مجزا با هر کدام از این انجمن‌ها برگزار کنیم و البته این نشست که روز ۱۹ تیرماه برگزار شد نیز باید شکلی پیوسته بگیرد تا ما با آگاهی بیشتر و پشتوانه‌ای تخصصی‌تر بتوانیم در مجلس تصمیم بگیریم. من به هنرمندان قول دادم که بحث بودجه و اختصاص بودجه به هرکدام از این انجمن‌ها را به صورت مجزا پیگیری کنیم.

او اظهار داشت: درباره بحث انتقال آثار موزه هم ما با کمک هنرمندان و مشاوران حقوقی انجمن‌ها، بحث نظارت خود را پیگیری خواهیم کرد و در این زمینه سعی می‌کنیم به این موضوع شفافیت ببخشیم. از آنجایی که ما هم در عواقب ارسال آثار گنجینه مسئول هستیم تلاش می‌کنیم با راهنمایی‌های هنرمندان و اعضای انجمن‌ها شرایط را به درستی بررسی کنیم و تا زمانی که تمام مواد قانونی ارسال آثار رعایت نشود اجازه خروج این آثار را نخواهیم داد. برای رفع ابهام‌ها و سوء‌تفاهم من به هنرمندان اعلام کردم این جلسات باید مداوم برگزار شود.

نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هنرمندان و مدیران انجمن‌های مختلف هنری ۱۹ تیرماه در موزه هنرهای معاصر‎ با حضور حجت‌الاسلام احمد مازنی (عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی)، محمود صادقی (نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس)، علیرضا رحیمی (عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس)، مجید ملانوروزی (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد)، علی محمد زارع (سرپرست موزه هنرهای معاصر)، بهرام کلهرنیا (عضو هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران)، ابراهیم حقیقی (رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران)، محمدرضا فیروزه‌ای (عضو هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران)، علی فرزاد فرجی (عضو انجمن هنرمندان سفالگر ایران)، بهزاد اژدری (رئیس هیئت مدیره انجمن هنرمندان سفالگر ایران)، روح‌الله شمسی‌زاده (عضو انجمن مجسمه‌سازان ایران)، نگار نادری‌پور (رئیس انجمن مجسمه‌سازان ایران)، معصومه مظفری (رئیس هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران)، امیر سقراطی (عضو هیئت مدیره انجمن هنرمندان نقاش ایران)، بابک اطمینانی (نایب رئیس انجمن هنرمندان نقاش ایران)، سید عباس میرهاشمی (رئیس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس)، حسن غفاری (عضو انجمن عکاسان ایران)، سیف الله صمدیان (رئیس انجمن عکاسان ایران)، و عبدالله محرمی (عضو انجمن ملی نگارگری ایران) برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید