فلاحت پیشه: ذوالنور حرف‌هایی می‌زند که واقعیت ندارد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۵۵
    کد خبر :555041

بدنبال انتشار خبری مبنی بر اینکه حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتخابات سال آخر این کمیسون نامزد ریاست نیست، او در مصاحبه ای توضیحاتی است.
بخشی از مصاحبه را می خوانید:

اخیرا مطالبی مبنی بر اینکه شما دست روی قرآن گذاشته‌اید و قسم خورده‌اید که در سال جاری کاندیدای انتخابات هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی نشوید در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، این مطالب را تایید می‌کنید؟

این حرف‌ها و طرح این قبیل موارد، اقداماتی است که آقای ذوالنوری (کاندیدای اصولگرای کرسی ریاست کمیسیون امنیت ملی) انجام می‌دهد. او عادت به قسم و قرآن و این قبیل موارد دارد، ما اهل این کارها نیستیم. این مواردی که آقای ذوالنوری مطرح کرده است، درست نیست و اساسا وجود خارجی نداشته است. طرح این موارد ضمن آنکه به خودی خود امری بد است، روش بدی نیز برای تخریب دیگران محسوب می‌شود که اولین‌بار خود این آقایان طرح این موارد را باب کردند وگرنه در واقعیت چنین چیزی وجود نداشته است.

برخی اخبار نیز حاکی از اختلاف بین شما و کواکبیان بر سر کرسی ریاست کمیسیون امنیت ملی است، این موضوع را هم رد می‌کنید؟

هیچ اختلافی بین ما وجود ندارد. در دور قبل انتخابات هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی (سال گذشته)، آقایان فراکسیون امید اعلام کردند که از بنده حمایت می‌کنند و این کار را هم کردند، برای دور جدید هم قصد ما این است که با همراهی اعضای فراکسیون امید درباره انتخابات هیات رییسه کمیسیون که یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، تصمیم‌گیری کنیم.

اما با این حال هر تصمیمی که اتخاذ شود، ملاک عمل خواهد بود ولی مهم این است که بدانید ما قطعا اجازه نخواهیم داد که ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و مجموعه این کمیسیون به دست افراطیون بیفتد.

البته این را هم بگویم که من در سال گذشته هم به دنبال ریاست نبودم ولی با حمایت امیدی‌ها رییس کمیسیون شدم. ما سال گذشته یک قراری گذاشتیم که این همراهی در سال آینده یعنی سال جاری هم ادامه داشته باشد. آقای کواکبیان هم سال گذشته و هم سال جاری کاندیدای ریاست بودند ولی اگر قرار باشد ریاست کمیسیون به هر دلیلی به افراطی‌ها برسد، قطعا بنده ازخودگذشتگی خواهم کرد.

اخیرا انتقادات بسیاری به شخص شما و نوع موضع‌گیری‌های‌تان مطرح شد، این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟

ما تاوان حضور در عرصه سیاست خارجی آن هم بدون ملاحظات معمول و جلوگیری از حاکمیت تفکر افراطی در این عرصه را پس می‌دهیم. قابل انکار نیست که برخی افراد سعی کردند کشور را به درون کمینگاهی بفرستند که مثلث واشنگتن، ریاض و تل‌آویو آن را شکل داده بودند ولی اقداماتی صورت گرفته است که اهداف آنها محقق نشد.

در شرایط کنونی هر فردی که دانسته یا ندانسته کشور را به سمت جنگ حرکت دهد، قطعا در زمین دشمن بازی می‌کند به همین دلیل و برای جلوگیری از حاکمیت چنین تفکری در کمیسیون امنیت ملی با افرادی که مواضع معتدلی دارند همراهی خواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید