نبوی: آقای روحانی!‌ تنها رئیس جمهوری باشید که معاون خود را به دادگاه معرفی می‌کند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳
    کد خبر :554917

دبیرکل حزب همت با انتقاد از سیاست‌های محیط زیستی دولت خطاب به روحانی گفت: امیدوارم حضرتعالی برای یکبارهم شده ساختارشکنی کرده و پس از بررسی‌های دقیق از حوزه محیط زیست، تنها رئیس جمهوری باشید که معاون خود را به دادگاه معرفی می‌کند.

سیداحمد نبوی دبیرکل حزب همت در نامه‌ای سرگشاده به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در خصوص مخاطرات محیط زیست کشور هشدارهایی داد.

به گزارش فارس ،متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر روحانی

در سال 1396 و قبل از انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری، حضرتعالی برنامه‌ای مدون در ده محور برای آینده جمهوری اسلامی ایران ترسیم نمودید که فصل هفتم از این برنامه در خصوص محیط زیست کشور بود، نتیجه انتخابات، اعتماد مجدد مردم به برنامه‌های جنابعالی و خصوصا فصل هفتم آن بود و البته نباید فراموش کنید که بخش بزرگی از رای خود را مدیون همین فصل مهم می‌باشید.

در ابتدای این برنامه فرمودید که «میدانم که از کمبود آرامش خسته شده‌اید، مردم ایران شما می‌خواهید زندگی برایتان آرام، بی‌تنش و جامعه در آرامش باشد و …» . بخش بزرگی از فعالان محیط زیست با استفاده از این جمله و نوشتار فصل هفتم برنامه شما منتظر اتفاقات میمون و مبارکی بودند که به موضوع محیط زیست و توسعه پایدار می‌پرداخت.

این فصل با یک مقدمه و توضیحی در مورد دستاوردهای محیط زیستی دولت یازدهم شروع شده و در بخش‌هایی از جمله

الف:مقابله با آلودگی هوا

ب: حفاظت از تنوع زیستی و تالاب ها

ج: تقویت نهادهای مدنی، سازمان های غیردولتی و فعالان محیط زیستی، آموزش و فرهنگ سازی همگانی محیط زیست

د: اقتصاد سبز و توسعه پایدار

ح: مقابله با آلودگی خاک

و: مقابله با بحران آب

ط: تقویت و ارتقا نیروی انسانی، تقویت دیپلماسی محیط زیست و همکاری های بین المللی بود و در پایان فصل هفتم که خودش نزدیک به ده صفحه از کل برنامه ده مرحله‌ای شما بود به پیگیری برای تصویب لوایح محیط زیستی در مجلس، اصلاح روند تصمیم گیری در کمیته ماده 2 آیین نامه ارزیابی محیط زیستی، ارتقا حکمرانی و بهره وری در مصرف منابع آب ، پیشبرد اقتصاد سبز، تداوم جلب مشارکت عمومی اشاره نموده بودید و برای اجرایی نمودن این همه برنامه! جناب آقای دکتر کلانتری را به ریاست این سازمان حیاتی منصوب نمودید.

جناب آقای رئیس جمهور آیا ناظر یا ناظرانی را برای اینکه سرنوشت این فصل مهم از برنامه های شما را پایش نماید داشته یا دارید؟پیشنهاد میکنم استثنائا در این خصوص ناظرانی امین را منصوب نمایید تا با تطبیق اتفاقات رخ داده در دو نیم سال گذشته در محیط زیست کشور با واقعیات موجود، گزارشی را برای شما تهیه نمایند.

جناب آقای رئیس جمهور ایمان دارم که اگر چنین کنید حتما با مطالعه گزارش، جناب کلانتری را به قوه قضاییه معرفی خواهید کرد تا حاصل نزدیک به سه سال بیکاری و بی عاری در مدیریت سازمان محیط زیست و عدم رعایت برنامه های شما ، به دادگاه و در محضر ملت پاسخ گویند.

جناب آقای رئیس جمهور اگر فرصت و امکان این بررسی را ندارید، مطالبی را بعنوان “مشت نمونه خروار” در اختیار شما قرار می دهم تا شاید با علاقه پیگیر این موضوع گردید واما این مطالب را از زبان خود ریاست سازمان محیط زیست عنوان می نمایم، ایشان در مطالبی از جمله:

1- ایران اولین کشور در جهان به لحاظ تخریب خاک است که البته ربطی به آمریکا و اسرائیل ندارد.

2- اگر بخواهیم استانداردهای جهانی در حوزه محیط زیست را رعایت کنیم باید 80% از صنایع کشور را تعطیل کنیم.

3- تقریبا همه رودخانه های کشور خشک شده اند، وضع محیط زیست بدتر از چیزی است که می دانیم.

4- هیچ کسی نمی تواند 48 ساعت در عسلویه زنذگی کند و مردم عسلویه یا باید بمیرند یا جا به جا شوند و یا کلا صنعت گاز و پتروشیمی را تعطیل کنیم.

5- پتروشیمی ها پسماند خطرناک و صنعتی ندارند!!!

6- سالانه 30هزار نفر بر اثر آلودگی هوا در کلانشهرهای ایران جان خود را از دست می دهند.

7- ایران تنها کشوری در دنیا است که صد در صد آب های تجدید پذیر خود را مصرف می کند، این در حالی است که این عدد در جهان 40% است.

8- در 4 روز از تیرماه(1397) اوزن موجود در هوا بیش از 150 ppm بوده، این یعنی مردم سم خالص استشمام می کردند اما بدلیل اینکه هیچ کسی نمی بیند، شهر تعطیل نشده است.

9- و ده‌ها مطلب گوهربار و افاضات دیگر!!

جناب آقای رئیس جمهور، شما معاون در امور اخبارگویی منصوب کرده اید یا معاون در محیط زیست و جلوگیری از آسیب های محیط زیستی؟ این اخبار که ایشان در مصاحبه ها عنوان می‌کنند را در رسانه‌های جمعی داخل و خارج و دوست و دشمن می‌شنویم، کاری که ایشان باید بکند این است که جلوی این فجایع را بگیرد.

جناب آقای رئیس جمهور، لطفا یک آماری در خصوص چگونگی مدیریت 5 میلیون تن پسماند خطرناک، ویژه، صنعتی، پزشکی و عفونی توسط سازمان حفاظت از محیط زیست بگیرید تا اتفاقات حاصل از دفن غیر مجاز و پنهانی این نوع پسماند که تلفات آن در آینده ای نه چندان دور کمتر از بمباران اتمی ناکازاکی و هیروشیما نخواهد بود را نشان دهد، مسئولیت مدیریت این نوع پسماند، شخص جناب کلانتری باتفاق چند وزیر دیگر دولت شما می باشند، اگر می خواهید از خطرات ناشی از این اتفاقات و رانت چندهزار میلیارد تومانی این نوع پسماند مطلع شوید حاضرم خصوصی در خدمت شما کاملا توضیح دهم و البته دستگاه قضا هم می تواند این اطلاعات را از این جانب در خواست کند تا شاید با محاکمه جناب کلانتری که مسئول این موضوع مهم است تسکینی بر آلام پنهان مردم کشور باشد.

جناب آقای رئیس جمهور آیا خبر از محصولات تراریخته در کشور دارید؟ آیا جناب کلانتری آماری در اختیار حضرتعالی قرار داده اند؟ آیا می دانید مرکز تولید بذرهای تراریخته در جهان آمریکا، اسرائیل و … می باشند و چه مقدار واردات محصولات تراریخته داریم؟

جناب آقای رئیس جمهور

رودخانه های کشور آب تمیز را از طبیعت می گیرند و فاضلاب تحویل دریا می دهند، آیا می دانید 5 رودخانه حفاظت شده کشور در چه وضعیتی می باشند؟ بقیه رودخانه ها را رها کنید و تنها دیداری از سرچشمه های این پنج رودخانه و مسیر آن تا اتصال به دریا را مشاهده نمایید.

جناب آقای رئیس جمهور

لطفا آخرین آمار صنایع سبز برتر کشور را از سازمان محیط زیست درخواست کنید تا فقط با خواندن نام آن صنایع متوجه شوید که دقیقا آلاینده ترین صنایع را بعنوان صنعت سبز کشور جایزه داده اند.

جناب آقای رئیس جمهور

در راستای اصل 50 قانون اساسی و با توجه به قسم جنابعالی در دفاع از قانون اساسی بیاید برای یکبار هم که شده است عامل یا عاملین این مخاطرات را از خود دور کنید و به دادگاه و دستگاه قضا بسپارید، باور کنید که مردم به شما اعتمادی مجدد خواهند کردتا بتوانید هرچه بهتر در مدت باقیمانده با کمک و اعتماد مردم، مسیر را طی نمایید و نام نیکو از خود در تاریخ بگذارید.

مقام معظم رهبری در زمستان سال 1393 جمله تاریخی در خصوص دفاع از محیط زیست عنوان نمودند”کسانی که محیط زیست را نابود می کنند از خبیث ترین افراد هستند” با استناد به این گفته افراد خبیث را به دادگاه معرفی کنید.

جناب آقای رئیس جمهور

آقای کلانتری در جایی گفته بودند(جهت حفظ محیط زیست، آب و اجرای قانون، باید کشاورزی ، پالایشگاه ها و … تعطیل شوند).

ایشان فراموش کرده اند که 11 سال در دولتهای مرحوم هاشمی رفسنجانی و آقای خاتمی وزیر کشاورزی بوده اند که سیاست توسعه برداشت آب در آن دولتها بشدت رواج داشته است و امروز بجای اینکه بعنوان سیاست گذار آن روزها از ملت عذرخواهی کند، مدعی نیز شده اند.

جناب آقای رئیس جمهور

بدلیل طولانی شدن متن، دیگر فرصت پرداختن به سیاستهای شکار، حمایت از حیات وحش، دفاع از گونه های نادر گیاهی، کنترل سواحل بلحاظ آلودگی ها و مجوزهای ارزیابی بدون بررسی و … نمی پردازم و امیدوارم حضرتعالی برای یکبارهم شده است در این چهل سال بنوعی ساختارشکنی نموده و پس از بررسی های دقیق از حوزه محیط زیست تنها رئیس جمهوری باشید که معاون خود را به دادگاه معرفی می کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید