استانهای پیشتاز در مناسب سازی/معلولان دارای منطقه گردشگری می شوند

    کد خبر :554797

دبیر ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی با اعلام استانهایی که در موضوع مناسب سازی پیشتاز بوده اند، گفت: منطقه ای ویژه برای گردشگری معلولان انتخاب و مناسب سازی خواهد شد.

ابراهیم کاظمی،  با اشاره به اینکه شهرداری‌ها بر اساس قانون موظف به اجرای مناسب سازی هستند، تأکید کرد: در گذشته این قوانین ضمانت اجرایی نداشت اما بعد از تصویب قانون جدید حمایت از حقوق معلولان، این موضوع در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، آئین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق معلولان در حال حاضر در هیئت دولت در انتظار بررسی و تصویب است.

کاظمی در پاسخ به این سوال که چندین سال است که عنوان می‌شود مناسب سازی شهرها فقط حدود ۳۰ درصد انجام شده است، گفت: البته به نظر می‌رسد کمی بیشتر از این عدد است و در جشنواره شهید رجایی ۲۴ هزار دستگاه مورد برسی قرار گرفتند که پس از انجام تحلیل در این خصوص، آمار نهایی سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که مناسب سازی را اجرا کرده اند را اعلام می‌کنیم.

دبیر ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی، از امضای تفاهم نامه‌ای با منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه منطقه آزاد قشم برای تردد، رفت و آمد معلولان مناسب سازی می‌شود و به اولین منطقه آزاد گردشگری معلولان تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که این منطقه آزاد قشم را به عنوان پایلوت به منطقه گردشگری معلولان تبدیل کنیم و پس از آن نیز در مناطق دیگر این موضوع را گسترش دهیم.

کاظمی در خصوص استان‌هایی که بیشترین اقدامات مناسب سازی را برای معلولان داشته‌اند، تصریح کرد: استان خراسان رضوی ۴ دوره، استان برتر شناخته شده که در بحث فرهنگ سازی، برگزاری جشنواره‌های مختلف، مناسب سازی فضاهای شهری، حرم امام رضا (ع) و غیره اقدامات ویژه ای انجام داده، به طوری که ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای تردد معلولان مناسب سازی شده است و به تازگی نیز تاکسی‌های مناسب سازی شده جدیدی را وارد ناوگان حمل و نقل شهری کرده است.

وی افزود: همچنین استان لرستان و بعد از آن نیز استان‌های گلستان و اصفهان همزمان در جایگاه بعدی در مناسب سازی هستند.

به گزارش مهر،دبیر ستاد مناسب سازی سازمان بهزیستی در خصوص وضعیت استان تهران گفت: تهران به دلیل پایتخت بودن و بزرگی مساحت، خیلی نتوانسته در این رقابت‌ها قرار گیرد و حتی در برخی مواقع به رده‌های پایین مناسب سازی نیز نزول پیدا کرده است. شاید یکی از دلایل عدم مناسب سازی این باشد که فرمانداران خیلی همکاری و همراهی لازم را ندارند که امیدواریم با آمدن محسنی بندپی که خودش رئیس سازمان مناسب سازی بوده، اتفاقات خوب و مثبتی در تهران را شاهد باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید