لاوروف: «پاسخی سخت» به حملات تروریست‌ها در ادلب می‌دهیم

    کد خبر :554729

وزیر خارجه روسیه گفت، کشورش و ارتش سوریه به تجاوز گروه‌های تروریستی در ادلب «پاسخی سخت» خواهند داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با همتای مالیایی خود در مسکو گفت که روسیه و سوریه به حملات عناصر تروریستی در ادلب واکنش نشان خواهند داد.

لاوروف با بیان اینکه این واکنش «سخت» خواهد بود، افزود: «تروریست‌ها به حملات موشکی و پهپادی خود علیه مواضع ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور و پایگاه هوایی “حمیمیم” روسیه ادامه داده‌اند».

به گزارش روسیا الیوم،‌ وزیر خارجه روسیه گفت که «نه ما و نه ارتش سوریه، چنین تجاوزاتی را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت».

لاوروف در ادامه نشست خبری در خصوص گزارش‌های مربوط به موضوع کمک‌های رسانی ترکیه به عناصر مسلح در ادلب گفت که وی تاکنون چنین گزارش‌هایی را دریافت نکرده است.

وی اظهار داشت که «تاکنون چنین گزارش‌هایی را دریافت نکرده‌ام. در رابطه با منبع کمک‌رسانی تسلیحاتی اطلاعی ندارم، اما می‌دانم که ادلب مملو از سلاح‌های ساخت کشورهای غربی است».

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد، برای جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز عناصر مسلح، باید هر چه زودتر گروه‌های معارض را از تروریست‌های مستقر در ادلب جدا کرد.

جنوب ادلب این روزها شاهد تشدید درگیری‌ها بین ارتش سوریه و تروریست‌هایی است که حملات خود به پایگاه‌های ارتش سوریه را از چند محور افزایش داده‌اند؛ این در حالی است که نیروهای سوری با کمک جنگنده‌های روسی در صدد مقابله برآمدند.

درگیری‌ها در حالی وارد استان ادلب شده است که توافق سوچی میان ترکیه و روسیه در خصوص کاهش درگیری در این استان همچنان پابرجاست و مراکز دیده‌بانی ترکیه، روسیه و ایران نیز کماکان در نقاط مختلف ادلب دایر هستند.

یکشنبه هفته گذشته (پنجم خرداد) ارتش سوریه توانست پس از چند روز درگیری نفس‌گیر شهرک «کفر نبوده» را در شمال حماه آزاد کند.

این درگیری‌ها از ۱۶ اردیبهشت گذشته و در پی نقض چندین باره توافق «منطقه کاهش تنش» در استان ادلب و شمال حماه از سوی تروریست‌ها آغاز شده است و می‌توان گفت شمال حماه و جنوب ادلب در هفته‌های گذشته سنگین‌ترین درگیری‌ها در مقایسه با یک سال گذشته را شاهد بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید