مؤسسات غیرمجاز تاکنون حساب‌سازی کرده‌اند

    کد خبر :55471

محمدی انارکی گفت: برخی به این نکته توجه ندارند که پرداخت سودهای بالا قانونی نیست. این موضوع قابل باور نیست که برخی از این مؤسسات مالی سود تا 40 درصد هم به مشتریان خود پیشنهاد کرده‌اند.

احمد محمدی انارکی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده شهرستان‌های انار و رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد برخورد بانک مرکزی با مؤسسات مالی غیرمجاز اظهار داشت: سابقه فعالیت مؤسسات اعتباری غیرمجاز به دهه هفتاد و هشتاد برمی‌گردد. متاسفانه این مؤسسات در طول این مدت بزرگ شدند و با عناوین مختلف اعتماد مردم را جلب کردند.

وی افزود: متاسفانه حسابرسی‌ها در این مؤسسات درست نبودند و این وضعیت به لحاظ اقتصادی و اجتماعی مشکل ساز شد.

محمدی انارکی خاطر نشان کرد: در این مدت ساماندهی مؤسسات باید از سوی بانک مرکزی انجام می‌شد، اما به دلیل کوتاهی‌هایی که صورت گرفت متاسفانه شاهد تجمعات مختلف سپرده گذاران در مقابل برخی از این مؤسسات بودیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در آخرین جلسه‌ای که به این منظور از سوی بانک مرکزی برگزار شد مقرر شد تا پایان سال نود و شش‌ ساماندهی مؤسسات مالی‌صورت پذیرد.

وی ادامه داد: برخی به این نکته توجه ندارند که پرداخت سودهای بالا قانونی نیست. این موضوع قابل باور نیست که برخی از این مؤسسات مالی سود تا 40 درصد هم به مشتریان خود پیشنهاد کرده‌اند.

محمدی انارکی افزود: متاسفانه این مؤسسات تاکنون بیشتر حساب‌سازی کرده‌اند و تنها سودهای واهی به مردم ارائه داده اند در حالی که پرداخت سودهای غیرمتعارف و علی‌الحساب غیرقانونی بود .

وی افزود: این مؤسسات درآمدی نداشتند تا به این میزان سودهای بالا پرداخت کنند اما خوشبختانه بانک مرکزی هم اکنون با قدرت وارد شده و امیدواریم برای همیشه بتواند جلوی پرداخت سودهای غیرمتعارف این موسسات را بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید