روزنامه روسی: ترامپ آزادی عمل علیه تهران ندارد/ فرانسه مخالف تحریم ایران

    کد خبر :55467

روزنامه نزاویسیمایا گازتا نوشت: در صورت وضع تحریم علیه ایران توسط آمریکا، فرانسه ناخشنود می شود و با توجه به شرایط مشابه روسیه در این مساله، همکاری های پاریس و مسکو (در برابر اقدام تحریمی واشنگتن) بیشتر می شود.

رسانه روسی در مقاله ای به قلم اولگ نیکیفروف با اشاره به دیدار دیروز (جمعه) رئیس‌جمهوری آمریکا از پاریس، افزوده است: تحریم های جدید ایران که می‌تواند به تجارت این کشور با فرانسه لطمه جبران ناپذیری وارد کند، در دستور کار مذاکرات دونالد ترامپ با امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور بود.
روزنامه روسی نوشت: برای مکرون این موضوع از محدوه اقتصاد خارجی فراتر رفته و آزمونی برای رئیس‌جمهوری فرانسه و تیم همراه است که موضع رأی دهندگان فرانسوی نسبت به دولت را تعیین می‌کند.
در مقاله آمده است: کاخ سفید از طرح کنگره در باره ایران حمایت کرد. مشکل کار این است که مجازات های مضاعف روسیه هم وارد این بسته شده است و به همین دلیل، اجرای آنها منافع پاریس و مسکو را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
نزاویسیمایا گازتا نوشت: برای مسکو مقاومت احتمالی پاریس در برابر تحمیل واشنگتن در این مورد فوق العاده مهم است، زیرا این امر موضع طرفداران اروپایی مجازات های روسیه را تضعیف می‌کند.
روزنامه روسی با بیان اینکه برخی کارشناسان از امکان بروز تحولات مشخص در روابط روسیه و فرانسه سخن می‌گویند، افزود: «ولادیمیر واسیلیف» کارشناس ارشد انستیتو آمریکا و کانادا از آکادمی علوم روسیه ازجمله این کارشناسان است که انتظار دارد روابط مسکو و پاریس گرم تر شود.
در مقاله نوشته شده است: خودروسازان بزرگ فرانسه به بازار ایران امید بسته‌اند، اما بانک‌ها از آمریکا می ترسند. روزنامه روسی در پایان افزوده است: اکنون ترامپ امکان آزادی مانور را از دست داده است و با توجه به این مساله، محافل تجاری به ابتکار عمل مکرون برای کمک به توسعه روابط تجاری فرانسه با ایران امید بسته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید