شهرداری تهران: وظایف شوراهای معماری مناطق تعیین شد

    کد خبر :554622

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: چارچوب وظایف شوراهای معماری مناطق تهیه شده است و منتظریم این لایحه بعد از بررسی‌های تخصصی کمیسیون شهرسازی شورا در دستور بررسی صحن قرار گیرد.

عبدالرضا گلپایگانی درباره تخلفات شوراهای معماری مناطق و ارائه لایحه تغییر حدود اختیارات این شوراها به شورای شهر، اظهار داشت: آنچه در گذشته درباره شوراهای معماری مطرح بود، در حال حاضر وجود ندارد و جلوی تخلفات گسترده‌ای که در خصوص تغییرات کاربری، ساخت طبقه اضافه و غیره وجود داشت، گرفته شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت گذشته به هیچ عنوان در شهرداری تهران حاکم نیست، ادامه داد: بر عملکرد شوراها نظارت و در صورت تخلف برخورد می‌شود. مواردی که با تخلف برخورد شده نیز زیاد است و هر زمانی نیاز باشد آنها را ارائه می‌کنم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران تصریح کرد: در عین حال چارچوب وظایف شوراهای معماری مناطق را تهیه کرده‌ایم و در این خصوص جلسه‌ای با کمیسیون تخصصی آن در شورای شهر برگزار شده است.در حال حاضر منتظریم این لایحه بعد از بررسی‌های تخصصی کمیسیون شهرسازی شورا در دستور بررسی صحن قرار گیرد.

به گزارش تسنیم،وی با اشاره به اینکه شوراهای معماری مناطق در گذشته اقداماتی خلاف مقررات شهرسازی انجام می‌دادند اما مواردی که نباید انجام دهند را مشخص کردیم، گفت: ضرورت‌های وجود شوراهای معماری با استناد به چارچوب‌های قانونی مشخص شده‌اند؛ در گذشته طبقه اضافه به یک ملک داده می‌شد، طول پیشروی را بیش از 60 درصد مصوب می‌کردند یا روی پوشاندن فضای نورگیر که منجر به پیشرفت بیش از حد سطح اشغال بود، توافق می‌کردند که خلاف قانون است.

گلپایگانی خاطرنشان کرد: از طریق مؤسسه فناوران سیستمی طراحی شده که در صورت وجود تخلفات مذکور صدور پروانه امکانپذیر نخواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید