ویتامینی که عمر بیماران سرطانی را افزایش می دهد

    کد خبر :554493

تحقیقات جدید نشان می دهند مکمل های ویتامین D در افراد مبتلا به سرطان، باعث طول عمر بیماران می شود. تجزیه و تحلیل ها نشان می دهند در افرادی که مکمل های ویتامین D مصرف می کنند خطر ابتلا به سرطان به میزان ۱۳٪ کمتر از سایر افراد است.

سرطان دومین علت مرگ و میر در سراسر جهان است. سرطان زمانی ایجاد می شود که سلول های غیر طبیعی افزایش می یابند و تومورهایی را ایجاد می کنند که می توانند گسترش پیدا کنند.

در شرایط عادی، هنگامی که سلول ها آسیب می بینند یا می میرند، سلول های جدید جایگزین آنها می شوند. سرطان زمانی اتفاق می افتد که این فرآیند متوقف شود، به این معنی که سلول های آسیب دیده یا قدیمی نمی میرند. این اختلال عملکرد می تواند منجر به اضافه وزن سلول هایی شود که از کنترل خارج می شوند که به عنوان یک تومور سرطانی رشد می کنند و شروع به گسترش به بافت های مجاور می کنند. در همان زمان، سلول ها می توانند از طریق سیستم لنفاوی و جریان خون به سایر قسمت های بدن گسترش یابند و تومورهای ثانویه جدید را ایجاد کنند.

ویتامین D در کاهش خطر مرگ در میان مبتلایان به سرطان تأثیر قابل توجهی دارد اکثر مردم ویتامین D خود را از تماس با نور خورشید و از غذا دریافت می کنند. بعضی نیز مکمل های ویتامین D را مصرف می کنند. بدن باید قبل از اینکه بتواند از آن استفاده کند، ویتامین D را به شکلی فعال تبدیل کند. این فرآیند در دو مرحله: ابتدا در کبد و سپس در کلیه ها اتفاق می افتد.

ویتامین D هنگامی که در فرم فعال است، به جذب کلسیم در طول هضم کمک می کند و سطح خون را برای استفاده در شکل گیری استخوان حفظ می کند. همچنین کمک می کند تا استخوان سالم حفظ شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید