در کنگره آمریکا مطرح شد؛

احتمال الحاق تحریم علیه کره شمالی به بسته تحریم‌های ایران و روسیه

    کد خبر :55395

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی الحاق لایحه تحریم‌های کره شمالی به بسته تحریم‌های ایران و روسیه هستند.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه، نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی امکان الحاق لایحه تحریم‌های کره شمالی به بسته تحریم‌های ایران و روسیه در سنا هستند.

«کوین مک کارتی» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان روز جمعه اعلام کرد که معتقد است لایحه تحریم‌های کره شمالی که در ماه می به اتفاق آرا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، باید به بسته تحریم‌های ایران و روسیه که ماه گذشته در سنا تصویب شد، الحاق شود.

«اِد رویس»، رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا،در گفت‌وگو با سی ان ان گفته: الحاق لایحه تحریم‌های کره شمالی به بسته مذکور، یکی از گزینه‌های متعددی بود که همچنان در دست بررسی است.

یکی از مشاوران هیأت رهبری جمهوری‌خواهان در کنگره در گفت‌وگو با سی اِن اِن تأیید کرد که این ایده در دست بررسی و رسیدگی است؛ هرچند هنوز تصمیم نهایی در مورد آن گرفته نشده است.

به گزارش سی ان ان؛ در حالی دموکرات‌ها این اقدام احتمالی مجلس نمایندگان را تلاشی برای شکست طرح تحریمی ایران و روسیه می‌دانند که دولت ترامپ از آن خشنود نیست. بر مبنای طرح تصویب‌شده در سنا، دونالد ترامپ تنها در صورتی می‌تواند سیاست‌های تحریمی را در قبال روسیه تغییر دهد که ابتدا از حمایت کنگره برخوردار شود. اما دولت ترامپ با این بخش از بسته تحریمی سنا مخالف است و آن را سلب اختیار از رییس‌جمهور می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک مجلس سنای آمریکا در تاریخ ۱۵ ژوئن تحریم علیه ایران و روسیه را به تصویب رساند. بر اساس قانون اساسی آمریکا این لایحه درآمد دولت آمریکا را بالا خواهد برد و باید به تصویب مجلس نمایندگان نیز برسد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان روز پنجشنبه خواستار تصویب سریع لایحه جدید از سوی سنا و ارجاع آن به مجلس نمایندگان شدند.

اگر مجلس نمایندگان تحریم علیه کره شمالی را به این لایحه اضافه کند سنا نیز باید درباره بخش‌های اصلاح شده قانون قبل از تصویب آن مجددا مذاکره داشته باشد.

این لایحه برنامه موشکی ایران را هدف گرفته و تحریم‌هایی را علیه روسیه به اتهام مداخله این کشور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اعمال کرده است.

این قانون سیستم‌های دفاعی، اطلاعاتی، استخراج معدن و دریانوردی و همچنین صنایع راه آهن و حمل و نقل دریایی را در روسیه مورد هدف قرار داده و محدودیت‌هایی را برای کمپانی‌های انرژی و بانک‌های روسیه اعمال کرده است.

بر اساس گزارش اسپوتنیک این قانون همچنین توانایی رییس‌جمهور آمریکا برای لغو هرگونه تحریم علیه روسیه بدون تایید کنگره را نیز محدود کرده است.

مقامات روسیه بار‌ها اتهام مداخله این کشور در انتخابات آمریکا را رد کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید