ساخت دستگاه تحریک الکتریکی مغز سازگار با MRI

    کد خبر :553761

پژوهشگران دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس موفق به طراحی و ساخت دستگاه تحریک الکتریکی مغز (tDCS) سازگار با MRI شدند.

محققان آزمایشگاه سامانه‌های شبیه‌ساز دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس با سرپرستی دکتر محمدرضا مؤمنی و دکتر محمد رستمی با توجه به نیاز کشور به تجهیزات نوین در تحقیقات علوم شناختی، برای نخستین بار در ایران موفق به طراحی و ساخت دستگاه تحریک الکتریکی مغز (tDCS) سازگار با MRI شدند.

دستگاه‌های تحریک الکتریکی مغز که پیش از این توسط بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی ساخته شده‌اند، قابلیت استفاده همزمان در دستگاه MRI را نداشتند و این امر موجب شده بود در تحقیقات علوم شناختی که همزمان به تحریک الکتریکی مغز و تصویربرداری نیازمند است، وقفه بزرگی ایجاد شود.

به گفته محققان دانشگاه تربیت مدرس با طراحی و ساخت این دستگاه جدید از این پس شاهد پیشرفت‌های شگرفی در تحقیقات علوم اعصاب به خصوص علوم فراشناختی در کشور خواهیم بود.

گفتنی است با طراحی و ساخت این دستگاه در دانشگاه تربیت مدرس، ایران به عنوان چهارمین کشور در طراحی و ساخت تجهیزات نوین در تحقیقات علوم شناختی سازگار با MRI شناخته شد. پیش از این تنها ۳ کشور دارای فناوری ساخت این تجهیزات بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید