داورزنی: فدراسیون های ورزشی از پرداخت مالیات معاف هستند

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶
    کد خبر :553654

معاون وزیر ورزش گفت: فدراسیون‌های ورزشی کمک بگیر دولت هستند، در چهار دهه گذشته روال این بوده که فدراسیون‌ها و کسانی که فعالیت ورزشی دارند مثل باشگاه‌ها از مالیات معاف هستند.

مجمع انتخاباتی چوگان صبح امروز (یکشنبه) در آکادمی ملی المپیک برگزار و ابراهیم نوزایی برای چهار سال رئیس فدراسیون شد.

به گزارش مهر،محمدرضا داورزنی بعد از مجمع انتخابات چوگان در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره بدهی مالیاتی فدراسیون‌های ورزشی و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: فدراسیون‌های ورزشی کمک بگیر دولت هستند، در چهار دهه گذشته همواره این بوده که فدراسیون‌ها و کسانی که فعالیت ورزشی دارند مثل باشگاه‌ها از مالیات معاف هستند. الان هم برای اینکه گردش مالی کشور رصد شود موضوع مالیات‌ها مطرح شده است شرط معافیت از مالیات ارائه اظهارنامه است.

وی افزود: از سال ۹۱ تا ۹۵ فدراسیون‌ها ملزم بودند اظهار نامه مالیاتی پر کنند. سال ۹۶ دوستان سازمان مالیاتی گفتند شما ۵ سال اظهارنامه مالیاتی پر نکرده اید، البته فدراسیون‌ها مالیات‌های مربوط به حقوق را می‌دادند اما کسی برای عملکرد تصور مالیات نمی‌کرد مخصوصاً فدراسیون‌ها و ورزش که از ارزش افزوده ۲۸ صدم درصد هم کمک می‌گیرد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ورزشی مشمول مالیات نمی‌شود اما باید اظهارنامه پر می‌شد. فدراسیون‌ها باید هر سال این اظهارنامه را ارائه کردند. بسیاری از فدراسیون‌ها اظهارنامه خود را ارائه کردند. درخواست وزیر ورزش هم این بوده در کمیته ۲۵۱ مکرر این موضوع مطرح شود تلاش می‌شود با همکاری معاونت مالی و حوزه مالیاتی این مشکل حل شود.

داورزنی در پاسخ به این سوال که رقم بدهی مالیاتی چقدر است و آیا این بدهی مالیاتی برای استقلال و پرسپولیس هم هست تصریح کرد: ارقام متفاوت است باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم همین شرایط را دارند اما مجموعه پرونده مالیاتی در حال رسیدگی است و نیاز به توجه دولت دارد تا هم اجرای قانون شود و هم اظهار نامه مالیاتی ارائه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید