دریافت شهریه ۵۵۰ هزار تومانی برای ثبت‌نام پیش‌ دبستانی/ وزیر پیگیری کند

    کد خبر :55352

نماینده مردم بابلسر در مجلس گفت: دریافت پول از اولیای دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در پیش‌دبستانی‌ها خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی است.

ولی‌الله نانوا‌کناری نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دریافت هزینه‌ها از والدین دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در پیش‌دبستانی‌های دولتی، اظهار داشت: دریافت هزینه برای ثبت‌نام در مدارس دولتی خلاف اصل 30 قانون اساسی است.

وی در توضیح اصل 30 قانون اساسی، افزود: براساس این اصل، تحصیل تا دوره متوسطه رایگان است، یعنی دولت تا دوره متوسطه موظف است امکانات تحصیل را برای دانش‌آموزان به صورت رایگان فراهم کند.

نماینده مردم بابلسر در مجلس تصریح کرد: براساس بخشنامه‌ای که اخیراً وزارت آموزش پرورش آن را به بخش‌های مختلف ابلاغ کرده، در مدارس دولتی از والدین دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در دوره پیش‌دبستانی در شهرها 550 هزار تومان و در روستا‌ها 480 هزار تومان دریافت می‌شود.

نانوا‌کناری با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها از تمکن مالی برای پرداخت چنین هزینه‌های را ندارند، گفت: اینکه هر خانواده‌ای که تمکن‌ مالی دارد فرزندش تحصیل کند و اگر ندارد تحصیل نکند بی‌عدالتی است.

وی با بیان اینکه برخی از مسئولان این مدارس عنوان می‌کنند که دریافت هزینه تحصیل از اولیای دانش‌آموزان اجباری نیست، ادامه داد: اینکه برخی از خانواده‌ها برای تحصیل فرزندانشان هزینه پرداخت کنند و برخی از خانواده‌ها هزینه‌ای ندهند نیز بی عدالتی است.

نماینده مردم بابلسر در مجلس تصریح کرد: اگر وزیر آموزش و پرورش سریعاً به این موضوع ورود نکند قطعاً بنده دریافت وجه از والدین برای ثبت‌نام در پیش دبستانی را در قالب طرح سوال در صحن علنی مجلس پیگیری می‌کنم.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید