وزیر خارجه آلمان: اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران طرح دارد

    کد خبر :553466

وزیر خارجه آلمان در جریان سفرش به بغداد، گفت که اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و نیز تعاملات تجاری با این کشور طرحی را ارائه کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از السومریه‌نیوز، دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق، روز گذشته در بیانیه‌ای از دیدار عبدالمهدی و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و هیئت همراهش در بغداد، خبر داد.

طبق این بیانیه، عبدالمهدی و وزیر خارجه آلمان در این دیدار درباره بحران‌های منطقه‌ گفت‌وگو و مواضع کشورهای‌شان در این‌باره را اعلام کردند.

بر اساس بیانیه‌ دفتر نخست‌وزیر عراق، دو طرف در این دیدار در مورد اهمیت تداوم گفت‌وگو‌ها بین عراق و آلمان به منظور شکل‌گیری گفت‌وگوهایی تأکید کردند که ملت‌های منطقه و جهان را از پیامدهای بحران منطقه دور می‌کند.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد: «ما از هرگونه تلاش‌ها، که به ثبات منطقه و جهان کمک می‌کند، حمایت می‌کنیم و در این راستا حرکت می‌کنیم و با کشورهای اتحادیه اروپا در تماس هستیم و هیئت‌ها و پیام‌هایی به تهران، واشنگتن و اروپا در این زمینه می‌فرستیم.»

از سوی دیگر، وزیر خارجه آلمان بر حمایت کشورش از نقش متعادل عراق در منطقه، در سایه تحولات منطقه‌ای و تنش جاری میان واشنگتن و تهران، تأکید کرد و از برنامه‌اش برای سفر قریب‌الوقوع به تهران خبر داد.

ماس گفت: «در سفری که طی چند روز آینده به تهران خواهم داشت، با مقام‌های ایرانی درخصوص تنش موجود در منطقه گفت‌وگو خواهم کرد و پایبندی آلمان و اروپا بر توافق هسته‌ای با ایران را مورد تأکید قرار خواهم داد.»

وی همچنین گفت اروپا برای کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و تعاملات مالی با این کشور طرحی را ارائه کرده است.

این وزیر آلمانی افزود، در جریان سفرش به ایران همچنین بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای تأکید خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید