کمیسیون آموزش مجلس ابعاد برنامه ۲۰۴۰ را بررسی می‌کند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ۸:۲۰
    کد خبر :553392

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، با اشاره به ابعاد برنامه ۲۰۴۰ که از سوی دانشگاه استنفورد هدایت می‌شود، گفت: این مسئله از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: دشمنان کشور در این برنامه به دنبال این هستند که با زیرکی یک علامت سوال در مقابل پیشرفت‌های علمی کشور قرار دهند.

سلیمی با بیان اینکه ایران در بخش پزشکی از جمله کشور‌های پیشرو است تصریح کرد: ایران در بخش دانش پزشکی از بسیاری از کشور‌های اروپایی جلوتر بوده و یا اینکه بسیاری از دانشگاه‌های ایران از بسیاری از دانشگاه‌های دنیا پیشگام‌تر است.

وی تاکید کرد: طبق این شرایط دشمنان به دنبال القای «ما نمی‌توانیم» هستند و این هدف را پیگیری می‌کنند.

عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس اظهار داشت: در حال حاضر در فناوری‌هایی، چون نانو، دانش هسته‌ای، تجهیزات نظامی و قطعه‌سازی سرآمد هستیم که نشان می‌دهد توانایی‌های دانشمندان ما فوق‌العاده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین ایران در تولید مقالات علمی در منطقه رکورددار است بنابراین دشمنان می‌کوشند این موارد را زیر سوال ببرند.

سلیمی تصریح کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس حتما ابعاد مسئله برنامه ۲۰۴۰ را که از سوی دانشگاه استنفورد هدایت می‌شود، بررسی و جلسه‌ای پیرامون این موضوع برگزار خواهد کرد و به این مسئله ورود خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید