نقش مرعشی در مخمصه بزرگ دکتر نجفی: او بود که نجفی را در دهان شیر انداخت!

  • سیاسی
  • شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶
    کد خبر :552773

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با ارسال یادداشت زیر برای انتخاب، درخواست کرد تا یادداشت مذکور بدون نام او منتشر شود.

این یادداشت با حذف بخش‌هایی از آن (بدلیل ادبیاتی غیرمتعارف و برخی تعابیر خاص)، در ادامه می‌آید:

حسین مرعشی با فشار‌های بسیار خود، نقشی تعیین کننده در انتخاب محمدعلی نجفی بعنوان شهردار تهران داشت؛ آنهم با وجود مخالفت نهاد‌های امنیتی!

مرعشی، اما انگیزه اش، تنها “شهردار نشدن محسن هاشمی” بود و برای رسیدن به این مقصود و تخلیه‌ی کینه‌ی خود، دست به هر کاری می‌زد؛ حتی لجاجتی بزرگ با حاکمیت و فرستادن نجفی در دهان شیر و انداختن او در یک مخمصه بزرگ! با آنکه می‌دانست، نجفیِ باوقار و مودب، نحیف‌تر از آن است که آتشی چنان، برون آید!

مرعشی حالا برای فراموشی نقشش در سرنوشت نجفی، می‌خواهد نقش مهره‌ی خردمند و دلسوز را ایفا کند تا رفتار سخیف سیاسی او فراموش شود!

سخنگوی حزب کارگزاران (که حتی در حزب منبوع خود جدی گرفته نمی‌شود) در اطلاعیه‌ای از همه فعالان اصلاح‌طلب خواست تا وحدت جبهه اصلاحات و ظرفیت تاثیرگذاری مثبت برای آینده ایران را پیش‌فرض اعمال خود قرار داده و به تنش‌ها و تشتت‌های ایجاد شده درباره حاشیه‌های بعد از قتل همسر نجفی خاتمه دهند.

در اطلاعیه «سیدحسین مرعشی» آمده است: «در پی بروز برخی اختلاف نظر‌ها میان فعالان رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی اصلاح‌طلب درباره ابعاد ماجرای غم‌انگیز «محمد علی نجفی»، بدین‌وسیله از هواداران، اعضا و کارکنان نشریات و نهاد‌های وابسته به حزب کارگزاران سازندگی و همچنین کلیه کسانی که به مصالح عمومی ایران و وحدت و تقویت روزافزون جبهه اصلاحات تعلق خاطر دارند، تقاضا می‌شود که از طرح اظهارات یا پاسخگویی به نظرات که فضای تنش‌آلود و مبهم کنونی را تشدید کند، خودداری کنند.»

این قبیل اظهارات و توصیه ها، البته صحیح و دقیق است، اما از، چون اویی با چنان سابقه ای، پذیرفته نیست. او میخواهد با این قبیل اقدامات، وجدان افسارگسیخته و معوج خود را آرام کند؛ هرچند این دردی که امثال مرعشی بر جامعه وارد کردند، به این سادگی‌ها تسکین نخواهد یافت.

پیش از این، کرباسچی دبیرکل کارگزاران، حزب اعتماد ملت را به خاطر عدم مراعات توصیه مراجع ذی‌صلاح درباره نجفی و اصرار بر شهرداری وی، سرزنش کرده بود. اظهاراتی که بسیاری آن را کنایه به مرعشی دانسته اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید