آتش سوزی در تپه‌های شمال شرق تهران

    کد خبر :552648

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی در تپه‌های شمال شرق تهران

سید جلال ملکی در این باره گفت: ساعت ١٣ و ۴٢ دقیقه ظهر امروز در پی مشاهده حجمی از دود که از ارتفاعات لشکرک در محدوده شمال شرق تهران مشاهده می‌شد به سامانه ١٢۵ آتش نشانی و شهرداری تهران اطلاع داده شد و مشخص شد که بخش وسیعی از فضای سبز در ارتفاعات لشکرک دچار آتش سوزی شده است بنابراین بلافاصله چند ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی و تانکر آب به همراه عواملی از ارتش جمهوری اسلامی ایران و منابع طبیعی در محل حضور پیدا کردند.

دسترسی به این منطقه که بر روی تپه قرار داشت دشوار بود

وی ادامه داد: تعدادی از همکاران شهرداری منطقه چهار، شهرک شهرداری‌های اطراف و عوامل خدمات شهری شهرداری تهران، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در محل حاضر شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه آتش از بالاترین نقطه تپه آغاز شده و به تپه‌های اطراف نیز سرایت کرده بود گفت: دسترسی به این مناطق بسیار سخت بود و وزش باد در محل باعث گسترش سریع آتش سوزی می‌شد اما آتش‌نشانان از چند طرف شروع به مهار آتش کردند و موفق شدند آتش سوزی را کنترل کنند. آتش مهار شد و با توجه به اینکه ساختمان، خودرویی در اطراف وجود نداشت و آتش سوزی در محدوده علفزارهای خشک بود.

وی همچنین گفت: منابع طبیعی و محیط زیست پس از اولویت حفظ جان و حفظ سرمایه‌ها محیط زیست سومین اولویت آتش نشانی است. امسال به علت بارندگی‌های مناسبی که در تهران داشتیم حتی در بالاترین نقاط تپه‌ها نیز علف‌ها رشد کرده اند که سال‌های قبل شاهد آن نبودیم. اما متأسفانه در برخی از مواقع صاحبان این زمین‌ها نظارت مناسبی بر این مناطق ندارند. به خصوص شهروندانی که که برای استراحت به محیط زیست می‌بندد حتماً باید این موضوع را مد نظر قرار دهند که اگر آتشی روشن می‌کنند آن را به حال خود رها نکنند چرا وزش باد می‌تواند باعث گسترش آتش شود. همچنین شهروندان می‌توانند آتش را در محل‌های مشخص شده روشن کنند تا از گسترش آن جلوگیری کنند.

ملکی افزود: شهروندان حتماً باید است از روشن کردن آتش آن را به طور کامل خاموش کنند. چندی پیش روز محیط زیست بود و در تمام دنیا به حفاظت از محیط زیست تاکید می‌شد اما محیط زیست فقط زمین نیست آسمان، زمین، رودخانه‌ها و.. همه محیط زیست هستند. در روزهای گذشته چندین مورد آتش سوزی در بخش‌های طبیعی داشتیم که گستردگی زیادی نداشت اما این آتش سوزی گسترده بود که با تلاش آتش نشانان و سایر نیروها این حریق اطفا شد.

وی در پایان گفت: به ارگان‌هایی که زمین‌های مسطح بوته زارها و علفزار در اختیار دارند توصیه می‌کنیم که حتماً نظارت مناسبی بر ایمنی این مناطق داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید