انتقاد سازمان جنگل‌ها از ساخت ۷ سد لاستیکی در منطقه هیرکانی

    کد خبر :552483

یک عضو شورای عالی جنگل ضمن اشاره به ساخت ۷ سد لاستیکی در جنگل‌های شمال بدون هماهنگی با سازمان جنگل‌ها گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط تنها زمانی سراغ این سازمان می‌آیند که مجوز قطع درخت بخواهند.

منصور سمایی اظهار کرد: در حال حاضر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای ساخت هفت سد لاستیکی در استان گیلان تأمین اعتبار کرده که به تدریج در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آن‌ها در شهرستان آستارا ساخته شده است، تصریح کرد: معمولاً پس از شروع عملیات اجرایی و حتی ساخت بدنه سد، برای اخذ مجوز قطع درخت به منابع طبیعی مراجعه می‌کنند.

این عضو شورای عالی جنگل ادامه داد: پیش از این شرکت آب منطقه‌ای گیلان به اداره کل محیط زیست استان اعلام کرده بود که ارتفاع سد آستارا هشت متر است و اداره محیط زیست مجوزها را بر این اساس با رعایت شروطی صادر کرد اما بر اساس بازدید نمایندگان سازمان جنگل‌ها از این سد مشخص شد که ارتفاع آن دو متر بیشتر از مقداری است که قبلاً اعلام شده است بنابراین منابع طبیعی مجدد از محیط زیست گیلان استعلام کرد و اداره کل حفاظت محیط زیست ساخت سد آستارا را با ارتفاع ۱۰ متر و با شرایط سابق بلا مانع اعلام کرد.

سمایی با بیان اینکه در حال حاضر یک سد لاستیکی دیگر در ماسال در حال ساخت است، گفت: وزارت نیرو برای ساخت هیچ یک از این سدها از ابتدا با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور هماهنگ نکرد.

وی با بیان اینکه تنها زمانی سراغ سازمان جنگل‌ها می‌آیند که مجوز قطع درخت بخواهند، گفت: ساخت این سدها مشکلاتی را برای سازمان جنگل‌ها و واحدهای زیرمجموعه در استان ایجاد کرده است. سازمان جنگل‌ها قطعا مانع پروژه‌های ملی نمی‌شود اما هماهنگی با این دستگاه می‌تواند حداقل خسارت به منابع طبیعی را به همراه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، کامران پور مقدم – رییس شورای عالی جنگل – چندی پیش اظهار کرده بود که چند سد کوچک در منطقه هیرکانی در حال ساخت است که سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل ابعاد کوچک این سدها اعلام کرده است که نیاز به ارزیابی‌ زیست محیطی ندارند و این وضعیت برای ما دردسر ایجاد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید