چین به فروش تسلیحات از سوی آمریکا به تایوان واکنش نشان داد

    کد خبر :552245

سخنگوی وزارت خارجه چین به اخبار منتشره درباره فروش تسلیحات از سوی آمریکا به تایوان واکنش نشان داد.

«جنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه در واکنش به اخبار منتشره پیرامون تصمیم آمریکا به فروش سلاح به تایوان اعلام کرد: چین از آمریکا می خواهد فروش تسلیحات خود را به تایوان به حال تعلیق درآورد؛ در غیر این صورت، روابط دوجانبه ۲ قدرت اقتصادی بزرگ جهان که تحت تاثیر مناقشه تجاری قرار گرفته است، به خطر می‌افتد.

این در حالی است که ساعاتی پیش اعلام شده بود که آمریکا قصد دارد تا مقادیر زیادی تسلیحات و تعدادی تانک به ارزش ۲ میلیارد دلار به تایوان بفروشد.

به گزارش این رسانه، ۴ مقام آگاه از مذاکرات فروش این تسلیحات در این باره اعلام کردند که این اقدام آمریکا در راستای افزایش تنش اقتصادی با چین صورت می گیرد.

گفتنی است، ۲ روز پیش نیز رویترز در گزارشی اعلام کرده بود که همزمان با ادعای پاتریک شاناهان کفیل وزارت دفاع آمریکا مبنی بر عدم مدارا با رفتارهای چین در سطح آسیا، دولت واشنگتن از فروش ۳۴ فروند پهپاد شناسایی به ۴ کشور حوزه دریای چین جنوبی خبر داد.

قرار است این پهپادها به توانایی متحدان آمریکا در جمع آوری اطلاعات در راستای مهار اقدامات چین در سطح منطقه کمک کنند.

ارزش قرارداد فروش پهپاد به ۴ کشور مالزی، اندونزی، فیلیپین و ویتنام، ۴۷ میلیون دلار برآورد می‌شود.

لازم به ذکر است، چین منطقه تایوان را که در سال ۱۹۴۹ میلادی در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس اصل واحد بخشی از خاک خود می‌داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید