آمریکا هلند را به عدم استفاده از محصولات هوآوی تهدید کرد

    کد خبر :552135

سفیر آمریکا در هلند گفت: اگر هلندی‌ها می‌خواهند از جاسوسی‌های دولت چین در امان بمانند، محصولات هوآوی را استفاده نکنند.

مدتی است جنگ تجاری آمریکا علیه چین به حوزه فناوری و تکنولوژی نیز وارد شده و آمریکا تلاش می‌کند با تهدید و تحریم شرکت‌های مهم حوزه فناوری ارتباطات چین به خواسته‌های خود برسد که شرکت هواوی چین از آن جمله است.

در این میان آمریکا کشورهای دیگر را هم تهدید می‌کند تا از محصولات شرکت هوآوی چین استفاده نکنند.

امروز سفیر آمریکا در هلند گفت:«در صورتی که هلندی‌ها می‌خواهند از جاسوسی‌های دولت چین در امان بمانند محصولات شرکت هوآوی را در شبکه فناوری 5G استفاده نکنند.»

پیش از این آمریکا با اعمال تعرفه‌ها روی محصولات چینی جنگ تجاری با این کشور به راه انداخت که آخرین بار آن روی 200 میلیارد دلار کالای چینی بود که تعرفه آن را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داد که البته اقدامات تلافی جویانه از سوی کشور دولت چین به همراه داشت.

اینکه جنگ تجاری طی چند هفته گذشته به حوزه فناوری و ارتباطات آمده است از نگاه کارشناسان حاوی پیام خاصی است.« آمریکا می‌خواهد رقیب جدی شرکت‌های فناوری خود را از رقابت خارج کند.»

طی سال‌های گذشته شرکت هوآوی چین یک رقیب جدی و سرسخت برای کمپانی‌های فناوری آمریکا محسوب شده و در حقیقت بازارهای جهانی را قبضه کرده است.

کارشناسان معتقدند در پشت این جنگ تجاری اهداف سیاسی نهفته است.دو قطب بزرگ اقتصاد جهان تلاش می‌کنند تا با راه‌اندازی این جنگ‌های اقتصادی و تجاری در حقیقت سلطه قدرت خود را به رخ همدیگر بکشند و قلمروی خود را در جهان تعریف کنند.

بنابراین پیش‌بینی می‌شود جنگ تجاری دو کشور کماکان ادامه یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید