استعفای وزیر آموزش و پرورش به روایت منابع آگاه

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ۱۴:۱۳
    کد خبر :552121

از صبح امروز خبر استعفای وزیر آموزش و پرورش در کانال‌های متعدد خبری دست به دست شده است، خبری که هنوز هیچ منبع رسمی تأیید نکرده است و تنها منابع آگاه به تکذیب و تأیید آن پرداخته‌اند.

از صبح امروز، خبر استعفای سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در کانال‌های متعدد خبری دست به دست شده است.

ارسال این خبر، موجب شد که خبرنگاران دست به کار شوند و به سراغ مسؤولان آموزش و پرورش برای بررسی صحت این خبر بروند اما نکته حائز اهمیت این است که هنوز هیچ مسؤولی پاسخگو نیست.

برخی خبرگزاری‌ها به نقل از «منابع آگاه» در وزارت آموزش و پرورش، این خبر را تکذیب کردند و برخی نیز به نقل منابع آگاه در دولت، آن را تأیید کرده‌اند. هر چند خبرگزاری‌هایی مانند باشگاه خبرنگاران جوان، خبر تکذیب استعفای وزیر را تغییر داد.

یک منبع آگاه در هیأت دولت عنوان کرده است که استعفای وزیر آموزش و پرورش در جلسه اخیر هیأت دولت رسماً به رئیس‌جمهور تقدیم شده است.

همچنین وی گفته است که علت این استعفا دلایل شخصی بوده است و مشخص نیست که رئیس‌جمهور با استعفای وی موافقت می‌کنند یا خیر.

اما نکته حائز اهمیت این است که وزیر آموزش و پرورش در چند ماه اخیر با گلایه‌های شدید فرهنگیان در خصوص عدم پرداخت مطالبات و عدم اجرای رتبه‌بندی مواجه شده است و حتی به جای پاسخگویی به رسانه‌ها، عنوان شده است که به فرهنگیان از طریق سایت وزارتخانه پاسخ داده می‌شود که فرهنگیان از این طریق هم پاسخی نگرفتند.

گلایه‌ فرهنگیان حتی به تجمعات مختلف در استان‌ها و روبه‌روی وزارت آموزش و پرورش کشیده است؛ جدا از فرهنگیان شاغل و رسمی آموزش و پرورش، معلمان حق‌التدریس، معلمان طرح خرید خدمات، معلمان بازنشسته و مربیان پیش‌دبستانی و سربازمعلمان نیز در صف گلایه از آموزش و پرورش قرار دارند.

در شرایطی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز پاسخگوی خبرنگاران نیست که سخنگوی وزارت آموزش و پرورش توئیتی منتشر کرده است که ماجرای استیضاح وزیر را از مشکلات آموزش و پرورش به سمت مسائل دیگری سوق می‌دهد.

تمام این اخبار در شرایطی منتشر شده است که سخنگوی وزارت کشور در توئیتی اعلام کرده است: «امروز ١٦ خردادماه آخرین مهلت پذیرش استعفاى مقامات براى نامزدى در انتخابات مجلس است؛ پذیرش استعفا ملاک است نَه صرفاً ارائه استعفا».

آنچه مسلم است دستگاه تعلیم و تربیت نباید اسیر گردبادها حواشی شود و به نظر می‌رسد امروز کلید این اتفاق با عدم پاسخگویی مسؤولان آموزش و پرورش زده شده است!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید