«آخرین فرستاده» هنوز روی آنتن نرفته است

    کد خبر :55162

مجموعه انیمیشن «آخرین فرستاده» به کارگردانی کیانوش دالوند که موفقیت هایی را در چند جشنواره داشته بعد از چند سال هنوز از آنتن رسانه ملی پخش نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه انیمیشن های معدودی است که در این سال ها با موضوعات دینی و مذهبی و یا با محوریت یکی از شخصیت های مذهبی در کشور ساخته شده است و البته بعضی از این انیمیشن ها هم مثل «شاهزاده روم» که در قالب سینمایی به تولید و اکران رسیده اند اتفاقا از فروش خوبی هم برخوردار بوده اند.

یکی از این مجموعه ها که به مهمترین شخصیت جهان اسلام می پردازد «آخرین فرستاده» به کارگردانی کیانوش دالوند است که زندگانی پیامبر اکرم (ص) را به تصویر کشیده است. برای ساخت این انیمیشن حدود پنج سال زمان صرف شده است و تولید آن در سال ۸۷ آغاز و در سال ۹۳ به پایان رسید.

سریال بلند ۲۸ قسمتی «آخرین فرستاده» با مدت زمان ۶۱۶ دقیقه به داستان زندگانی رسول اکرم (ص) می پردازد که از عام الفیل آغاز و با فتح مکه خاتمه می یابد و تهیه کنندگی و سرمایه گذاری آن را مؤسسه آریا صنعت تخیل و شبکه جهانی سحر بر عهده داشته اند.

کارگردان این اثر، سابقه کارگردانی بیش از ۱۰ هزار دقیقه انیمیشن، فیلم و اثر ترکیبی را دارد و از دیگر آثار وی می توان به انیمیشن سینمایی «رستم و سهراب» و «ناسور» اشاره کرد.

به گفته داریوش دالوند تهیه کننده «آخرین فرستاده»، در این سریال، مبعث حضرت رسول (ص)، هجرت، جنگ‌های مهم دوران پیامبر چون جنگ خندق مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع این انیمیشن روایت متفاوتی از داستان زندگانی پیامبر اسلام است که مهم‌ترین جنبه‌های این سریال استفاده از تکنیک سه بعدی و منحصر به فرد است. در این پروژه از تکنیک سه بعدی و جلوه‌های ویژه استفاده شده که با در نظر گرفتن ویژگی‌های متمایز مورد نیاز برای این مجموعه سینمایی – تلویزیونی طراحی شده‌اند.

داستان زندگانی پیامبر اسلام (ص) در این مجموعه از زبان کاراکتر محوری مجموعه، یعنی سلمان فارسی برای پسربچه‌ای از اهالی شهر مداین، روایت می‌شود.

کوروش برزگر فیلمنامه داستان را بر مبنای کتاب «فروغ ابدیت» تألیف جعفر سبحانی نوشته و حجت‌الاسلام مظفر سالاری با استفاده از مشاوره‌، کارشناسی تاریخی و معارفی حجت‌الاسلام محمدحسین فکور و حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند آن را بازنویسی کرده است. در ساخت این اثر حسین یعقوب پور نیز به عنوان طراح و سازنده موسیقی همکاری کرد.

انیمیشن «آخرین فرستاده» که اولین حضور خود را در جشنواره کن تجربه کرد با نام عربی «خاتم الرسل – خاتم الأنبیاء» در جریان نهمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های کشورهای اسلامی در ابتدای تیرماه سال جاری در شهر مشهد به عنوان یک انیمیشن برگزیده مورد تجلیل قرار گرفت.

این انیمیشن همچنین توانست در سال ۹۴ با حضور در جشنواره «الغدیر» در شهر نجف در کشور عراق جایزه بهترین انیمیشن سه بعدی را دریافت کند.

با این حال با اینکه این انیمیشن چند سال است که در اختیار صداوسیما قرار گرفته است اما شاید به دلیل تغییر مدیران هنوز نتوانسته به جدول پخش شبکه وارد شود و هنوز این انیمیشن مذهبی که انتظار می رفت خیلی زودتر از اینها دیده شود نتوانسته روی آنتن برود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید