کاهش قیمت نفت در پی رشد ذخایر آمریکا

    کد خبر :551531

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تأثیر رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و انتقاد روس‌نفت از توافق کاهش تولید اوپک، روند نزولی خود را از سر گرفت.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۷ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۶۱.۷۰ دلار در هر بشکه رسید. بهای نفت برنت روز سه شنبه ۱.۱ درصد افزایش یافته بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۲ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۳.۱۶ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت‌های نفت به دلیل واهمه نسبت به آسیب دیدن تقاضای جهانی برای نفت، به شدت کاهش یافته‌اند اما روند نزولی نفت روز سه شنبه تحت تأثیر صعود بازارهای سهام جهان که با امیدواری به کاهش نرخ‌های بهره آمریکا روی داد، متوقف شده بود.

مؤسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۳۱ مه، به میزان ۳.۵ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۷۸ میلیون بشکه رسیده است. آمار رسمی از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا بعدازظهر روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

بازار نفت تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی به دلیل جنگ تجاری آمریکا و چین و تهدیدهای هفته گذشته دونالد ترامپ برای وضع تعرفه روی واردات کالاهای مکزیکی قرار گرفته است.

از سوی دیگر اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان غیراوپک که به اوپک پلاس معروف هستند با هدف کاهش سطح ذخایر نفت و تقویت قیمت‌ها، توافق کرده‌اند تولیدشان را به مدت شش ماه به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند. این تولیدکنندگان قرار است روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن برای بازنگری سیاست تولید خود دیدار کنند.

اما ایگور سچین، مدیرعامل شرکت روس‌نفت روز سه شنبه اظهار کرد: روسیه باید بنا بر تمایل خود نفت تولید کند و اگر پیمان نفتی با اوپک تمدید شود، وی خواستار جبران خسارت از سوی دولت خواهد بود.

میانگین تولید نفت روسیه در بحبوحه بحران آلودگی نفت صادراتی، به پایین‌ترین حد در سه سال اخیر سقوط کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، عامل دیگری که تلاش‌های اوپک برای متعادل کردن عرضه و تقاضا در بازار را تضعیف کرده، رشد تولید نفت آمریکا بوده که به صادرات بیشتر این کشور منجر شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید