ناتو بر ادامه حمایت مالی از نیروهای نظامی افغانستان تاکید کرد

    کد خبر :551455

ناتو و متحدین آن بر حمایت مالی از نیروهای نظامی افغانستان تاکید کردند.

اعضای ناتو در نشستی در مورد حمایت مالی از نیروهای نظامی افغانستان در مقر این سازمان، بر ادامه حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغانستان تاکید کردند.

همچنین در این نشست اعضای کمک‌کننده به افغانستان بهمراه ناتو مدیریت تامین مالی نیروهای افغان را مورد بازبینی قرار دادند.

دبیر کل ناتو در این رابطه گفت: در نشست شیگاگو در آمریکا جامعه جهانی در مورد تامین مالی نیروهای افغان بعد از سال 2014 متعد بود و همچنین در نشست ورسا در سال 2016 این سازمان متعهد شد تا سال 2020 از نیروهای افغان حمایت کند.

« یِنس استولتنبرگ» اضافه کرد: و همچنین در سال گذشته کشورهای کمک کننده در بروکسل اعلام کردند تا سال 2024 از نیروهای نظامی افغانستان حمایت خواهند کرد.

دبیر کل ناتو در ادامه گفت: دشوار است که بخواهیم در مورد آثار حمایت بلند مدت حمایت جامعه جهانی از نیروهای نظامی افغانستان و تلقی طالبان از این موضوع و همچنین اثرگذاری آن در ورود آنها به مذاکره ارزیابی کنیم.

وی تصریح کرد: موضوع حمایت مالی افغانستان نقش مهمی در آمادگی نیروهای نظامی افغان در میدان نبرد ایفا می‌کند.

همچنین استولتنبرگ تاکید کرد: نشست امروز شاهدی مهم بر ادامه حمایت ناتو از نیروهای نظامی افغانستان و همچنین تقویت شانس مذاکره در این کشور و در نهایت صلح و ثبات در افغانستان است.

به گزارش فارس، این سخنان در حالی مطرح می‌شود که ششمین دور مذاکرات میان طالبان و آمریکا با بن بست مواجه بوده و عدم تمایل طالبان به آتش بس علت اصلی عدم پیشرفت در مذاکرات عنوان شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید