رفتار سعودی‌ها و اماراتی‌ها در دراز مدت به زیان آنها است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۲۹
    کد خبر :550059

رئیس مجلس با بیان اینکه اجلاس‌های اخیر خصوصاً اجلاس مکه نشان داد که برخی از کشورهای عربی تجربه شکست‌های گذشته خود را تکرار می‌کنند، گفت: رفتارهای سعودی‌ها و اماراتی‌ها به زیان آنهاست.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی امروز- یکشنبه- در دیدار «عدنان محمود» سفیر سوریه در ایران اظهار داشت: خوشحالیم کشور و حکومت سوریه در میان شیطنت‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته با درایت عمل کرد و با مقاومت خود پیروز شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مایه تأسف است در سال‌های گذشته برخی از کشورهای عربی منطقه علیه سوریه گرد هم جمع شده‌اند و ضد این کشور عمل می‌کنند و البته با مقاومت سوریه این کشورها شکست خوردند.

لاریجانی با اشاره به اینکه اجلاس‌های اخیر و اجلاس مکه نشان داد که برخی از کشورهای عربی تجربه شکست‌های گذشته خود را تکرار می‌کنند، ادامه داد: این کشورها با تصور دستیابی به موفقیت اقدام به برگزاری جلسه و صدور بیانیه می‌کنند.

رئیس قوه مقننه عنوان کرد: البته در اینجا باید از دولت سوریه و رئیس جمهوری عراق تشکر کنم که نشان دادند که اظهارات را قبول ندارند؛ رفتارهای سعودی‌ها و اماراتی‌ها در درازمدت به زیان آنها است.

وی با تاکید بر اینکه در روز قدس مردم منطقه از مظلومیت مردم فلسطین دفاع و طرح ترامپ با عنوان معامله قرن را تقبیح کردند، عنوان کرد: ما دولت سوریه را دولت دوست و برادر خود می‌دانیم.

**حضور ایران در سوریه به درخواست دولت قانونی و در راستای مبارزه با تروریست است

«عدنان محمود» سفیر سوریه در ایران نیز در این نشست اظهار داشت: در همه زمینه‌ها و جبهه‌ها جنگ ادامه دارد، اما در زمینه منطقه‌ای جنگ آشکارتر است، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در سوریه با گروه‌های تروریستی همکاری کرده و سعی در آسیب رسانی دارد.

وی با اشاره به اینکه کشور سوریه در خصوص اجلاس مکه بیانیه‌ای را صادر و مواضع آن را رد کرده است، تاکید کرد: حضور ایران در سوریه مشمول قوانین و به درخواست خود این کشور و در راستای مبارزه با تروریست است.

عدنان محمود با تاکید بر اینکه اجلاس مکه دستاوردی نداشته است، عنوان کرد: کشورهایی که اینگونه اجلاس ها را برگزار می‌کنند بهای جنگ در منطقه را می‌دانند، جنگ امروز جنگ تجهیزات نیست، بلکه جنگ تفکرات علیه جبهه مقاومت است.

**ایران اساس استراتژیک منطقه است

سفیر سوریه در ایران با اشاره به اینکه حاشیه مانور ترامپ سیر نزولی دارد و به دنبال کسب سود است، تصریح کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در صورت وقوع جنگ این اتفاق به زیان ترامپ و انتخابات آنها رقم می‌خورد، جمهوری اسلامی ایران اساس استراتژیک منطقه است و آن را مدیریت می‌کند. امروز بسیار مهم است که دستاوردهای جبهه مقاومت در سوریه را تثبیت و طرح‌های ترامپ و آمریکا را شکست دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید