هوای تهران سالم است

    کد خبر :549816

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش موقتی غلظت آلاینده ازن و ذرات معلق در هوای پایتخت طی امروز (۱۲ خرداد) خبر داد.

حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی صبح امروز (۱۲ خرداد) است، اظهار کرد: کاهش ناپایداری‌های جوی همراه با ازدیاد تردد خودروها سبب افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در هوای پایتخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به تدریج در طول روز با تابش نور خورشید و افزایش دما شرایط لازم برای افزایش غلظت آلاینده ازن فراهم می‌شود، تصریح کرد: با تغییر وضعیت جوی تا عصر امروز، برای برخی ساعات وزش باد انتظار می‌رود که در پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود وضعیت کیفیت هوا موثر است.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و ازن طی برخی ساعات امروز (۱۲ خرداد) شرایط سالم کیفیت هوا در اکثر مناطق شهر تهران برقرار است.

شهبازی با بیان اینکه به‌تدریج از اواخر امروز از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود، گفت: با تداوم این وضعیت جوی تا فردا (۱۳ خرداد) روند افزایشی غلظت برخی آلاینده‌ها در تهران دور از انتظار نیست.

به گفته شهبازی همزمان با افزایش ناپایداری‌های جوی طی فردا (۱۳ خرداد) در برخی ساعات شاهد افزایش میزان ابرناکی و وزش باد خواهیم بود که سبب تداوم شرایط مساعد کیفیت هوا در اکثر مناطق پایتخت می‌شود همچنین دمای هوا تا روز آینده روند افزایشی دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۶۲ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۶۸ همچنان در شرایط سالم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید