سازمان بازرسی آمریکا: دهها میلیون دلار در افغانستان گم شده است

    کد خبر :549744

اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) از گم شدن دهها میلیون دلار کمک آمریکا به دانشگاه های افغانستان خبر داده است.

به گزارش  بازتاب به نقل از نیویورک تایمز، بر اساس اعلام اداره بازرسی عمومی آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) از سال ٢٠١٢ تا ۲۰۱۹، ٦٣ میلیون دلار از کمک‌های واشنگتن به دانشگاه آمریکایی افغانستان گم شده است.

«جان ساپکو» بازرس ویژه آمریکا به روزنامه نیویورک تایمز می‌گوید: در هفت سال بررسی قراردادهای دولتی و دریافت‌کنندگان کمک‌های آمریکا در افغانستان، این نهاد (دانشگاه آمریکایی افغانستان) بدترین موردی است که دیده‌ام.

گفته می‌شود برای هر دانشجوی افغان در دانشگاه آمریکایی در دوره چهار ساله کارشناسی حدود ١٢٦ هزار دلار هزینه شده است.

وی همچنین داعش را بزرگترین چالش موجود در افغانستان معرفی کرد.

«دیوید سیدنی» از معاونان پیشین وزارت دفاع آمریکا و رئیس پیشین دانشگاه آمریکایی افغانستان که اکنون رئیس هیأت علمی این دانشگاه است، به نیویورک‌تایمز گفت: پول در دانشگاه آمریکایی گم نشده، این یک دانشگاه غیرانتفاعی است و تمامی کمک‌های دریافتی از حکومت آمریکا را مصرف کرده است.

دانشگاه آمریکایی افغانستان یک دانشگاه مستقل غیرانتفاعی به زبان انگلیسی است که در سال ٢٠٠٦ در کابل به سبک کالج‌های آمریکایی تأسیس شد و حدود ١٧٠٠ دانشجو در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد از جمله در رشته‌های مدیریت، کامپیوتر، علوم سیاسی و حسابداری در حال تحصیل هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید