بررسی قرارداد توتال در هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی

    کد خبر :54972

بررسی قرارداد توتال محور هفتمین نشست هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی بود و در این نشست، مسئولان ارشد کشوری بر توسعه میادین مشترک تأکید کردند.

به گزارش تسنیم، در حالی که حدود 4 ماه از برگزاری آخرین نشست هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی (اسفند 95) گذشته بود، هفتمین نشست این هیئت، چهارشنبه شب (21 تیرماه) برگزار شد.

هفتمین نشست هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی با حضور «محمدجعفر منتظری» دادستان کل کشور، «ولی ا.. سیف» رئیس کل بانک مرکزی، «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «محمدباقرنوبخت» سخنگوی دولت، «فریدون حسنوند» رئیس کمیسیون انرژی مجلس، «غلامرضا تاجگردون» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، «بیژن زنگنه» وزیر نفت، «رکن الدین جوادی» معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت، «علی کاردر» مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، «محمد مشکین فام» مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و جمعی از مدیران وزارت نفت و با محوریت بررسی قرارداد توسعه بحش فراساحل فاز 11 پارس جنوبی با شرکت های توتال فرانسه، CNPC چین و پتروپارس ایران برگزار شد.

در این نشست، معاونان وزیر نفت گزارشی از قرارداد بلندمدت به امضا رسیده با کنسرسیومی به رهبری توتال فرانسه ارئه دادند و پس از آنکه مسئولان حاضر هر کدام نقطه نظرات خود را پیرامون این قرارداد بیان کردند، وزیر نفت مطالب را با بیان نیازهای سرمایه گذاری صنعت نفت کشور و آنکه امضای این قبیل قراردادها ادامه خواهد داشت، جمع بندی کرد.

پیگیری های خبرنگار تسنیم از موارد مطرح شده در این نشست حاکی از این است که تأکید بر توسعه میادین مشترک در قالب امضای قراردادهای جدید نفتی مورد توافق حضار قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید