نیجریه خواستار همکاری با ایران در زمینه فن آوری شد

    کد خبر :54960

وزیر علم و فن آوری نیجریه نسبت به تقویت همکاری های کشورش با ایران در زمینه فن آوری ابراز تمایل کرد.

به گزارش  بازتاب به نقل از پایگاه خبری دی نشین، وزیر علم و فن آوری نیجریه نسبت به تقویت همکاری های کشورش با ایران در زمینه فن آوری ابراز تمایل کرد.

اوگبونایا اونو، وزیر علوم و فن آوری نیجریه در دیدار با مرتضی زرچی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابوجا نسبت به تخکیم روابط با ایران به ویژه در زمینه فن آوری ابراز تمایل کرد.

این مقام نیجریه ای گفت، دو کشور دارای روابط گرمی هستند و این روابط باید قوی تر و قوی تر شود.

اونو افزود: «من باید از شما بابت کار خوبی که برای تقویت روابط خوب بین ایران و نیجریه انجام داده اید قدردانی کنم… من همچنین از طریق بابت تعهدی که به استفاده از علم و فن آوری برای ساخت کشورش دارد ستایش می کنم…در یکی از کنفرانس هایی که به نمایندگی از کشورم در پاکستان حضور داشتم، وزیر علوم و فن آوری شما به ما گفت که ایران سال گذشته 1.2 درصد از تولید ناخالص داخلی اش را در زمینه علم و فن آوری سرمایه گذاری کرده است.»

وزیر فن آوری نیجریه افزود: «این تصمیم وجود دارد که حتی منابع بیشتری برای رشد علم و فن اوری اختصاص پیدا کند زیرا سما اهمیت و ارتباط علم و فن آوری را با ساختن کشورتان درک می کنید.»

اونو افزود، نیجریه نیز برای استفاده از علم، فن آوری و نوآوری جهت ساختن کشورش در تلاش است. وی گفت، نیجریه خوشحال می شود با ایران همکاری داشته باشد.

در این دیدار سفیر ایران نیز گفت، ایران و نیجریه در حال یافتن منابع درآمدی از طریق تنوع بخشی به اقتصادهایشان در زمینه های فن آوری و کشاورزی هستند.

وی افزود، سرمایه گذاران ایرانی علاقمند به شراکت با نیجریه در بخش های علمی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید