گسترش «تست استرس اکو» برای تشخیص بیماری‌های عروق کرونر قلب

    کد خبر :549283

یک متخصص قلب و عروق ضمن اعلام این که تست استرس اکو برای تشخیص بیماری های عروق کرونر قلب در مجامع علمی دنیا در حال گسترش است، این روش را دارای مزایای مختلف دانست.

یک متخصص قلب و عروق فلوشیپ اکوکاردیوگرافی پیشرفته در این باره گفت: تست استرس اکو برای تشخیص بیماری های عروق کرونر قلب در مجامع علمی دنیا در حال گسترش است.

داریوش ساعد در پاسخ به اینکه آیا استرس اکو می‌تواند جای تست ورزش یا اسکن قلب را بگیرد گفت: اگرچه اکوکاردیوگرافی ساده در مراجعه کنندگان با دردسینه، ممکن است شواهد غیر مستقیم بیماری عروق کرونر قلب را نشان دهد اما حساسیت آن در این مورد، پایین است. این در حالی است که دقت استرس اکو، مشابه دقت اسکن قلب و بسیار بیشتر از دقت تست ورزش است وعلاوه بر اطلاعات اسکن قلب، اطلاعات ارزشمندی را درمورد اختلالات دریچه های قلب وطیف وسیعی از بیماری‌های ساختاری قلب ارائه می‌دهد.

به گزارش مهر ،این متخصص قلب یادآور شد: زمان انجام استرس اکو برخلاف اسکن قلب که معمولاً طی دو جلسه و در دو روز مختلف انجام می‌شود در یک جلسه وحدود یک‌ساعت صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: تست استرس اکو با دقتی بسیار بالا بیماری انسدادی عروق قلب را تشخیص می‌دهد، همچنین این روش هزینه ای کمتر از نصف هزینه انجام اسکن قلب را برای بیماران قلبی دارد و نهایتاً انجام این تست، مشکلات مربوط به استفاده از مواد رادیواکتیو بر بدن فرد بیمار یا اطرافیان او را به همراه ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید